بررسی دومین اجلاس واردات بیلت خاورمیانه و شمال افریقا

تاریخ ارسال : 25 آوریل 2016 ساعت : 2:25 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تولیدکنندگان میلگرد در خاورمیانه و شمال افریقا تقاضای قابل توجهی برای بیلت وارداتی نشان می دهند. علاوه بر این، روند رو به رشد قیمت ها که موجب خوشنودی فروشندگان و سردرگمی خریداران شده باعث تشکیل دومین سمینار واردات بیلت در این منطقه شد. این اجلاس که هفته گذشته در دبی برگزار شد فرصت خوبی برای دست اندرکاران بازار برای بحث در مورد موضوعات داغ روز و انجام معاملات جدید بوجود آورد.
از موضوعات مهم مورد بحث در این اجلاس جایگزین بیلت وارداتی با محصول نیمه تمام فولادی ارزان تر بود. شرکت کنندگان همچنین در مورد مواضع عرضه کنندگان بیلت ایران پس از رفع تحریمها نیز به گفتگو نشستند. طبق اظهار معاون مدیر عامل متال اکسپرت، مزیت تولیدکنندگان بیلت ایران پایین تر بودن هزینه تولید آنها در برابر تولیدکنندگان منطقه خاورمیانه و شمال افریقاست و تا 85 دلار هر تن کمتر از هزینه تولید بیلت در چین است.
در این اجلاس همچنین شانس صادرکنندگان سی آی اس در بازار خاورمیانه و شمال افریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت. طبق آمار صادرات بیلت اکراین طی ژانویه تا فوریه امسال در برابر مدت مشابه سال پیش 11 درصد کاهش داشت و به 0.8 میلیون تن رسید. این در حالی است که صادرات 0.4 میلیون تنی بیلت روسیه نیز طی ژانویه امسال با 26 درصد کاهش سالانه و 39 درصد کاهش ماهیانه همراه بوده است. با این وجود منطقه خاورمیانه و شمال افریقا مقصد اصلی صادرات بیلت سی آی اس است.
در این اجلاس موضع چین نیز تحت بررسی قرار گرفت. نماینده چین در این اجلاس اظهار کرد صادرات مقاطع چین از جمله بیلت به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سال 2012 ده برابر شده و این منطقه همچنان از خریداران اصلی بیلت چین خواهد بود. درکل بحث اصلی شرکت کنندگان در این اجلاس مسئله زمان با توجه به روند صعودی بازار بود اما اکثریت موافق توقف روند صعودی قیمتها با افزایش تولید چین در ماه ژوئن بودند.

دیدگاه شما

خبرنامه