هشدار نسبت به خرید لبنیات سنتی

تاریخ ارسال : 23 آوریل 2016 ساعت : 3:51 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

رئیس جامعه دامپزشکان ضمن انتقاد از تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در کشور، گفت: افزایش شیوع تب مالت در کشور از عوارض استفاده از لبنیات سنتی است.
پیام محبی در نشستی خبری با بیان اینکه نوزدهمین کنگره ملی دامپزشکی کشور دامپزشکی در روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران تشکیل می‌شود، اظهارداشت: امسال افتتاحیه این کنگره با روز جهانی دامپزشکی مقارن شده است.
وی همچنین مشکلات حوزه دامپزشکی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی را در جهان دارد که این اتفاق خوبی نیست.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور اضافه کرد: این مساله آشفتگی‌هایی را در بازار کار دامپزشکان بوجود می‌آورد.

محبی با بیان اینکه ما سالانه به ۴۵۰ تا ۵۵۰ نفر فارغ التحصیل دامپزشکی در کشور نیاز داریم، اظهارداشت: درحال حاضر تعداد فارغ التحصیلان این رشته سالانه در کشور بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه آموزش رشته دامپزشکی نیازمند امکانات خاصی است، افزود: برخی از مراکز آموزشی، امکانات لازم را برای آموزش یک دکتر دامپزشک ندارند.

رئیس جامعه دامپزشکان کشور درباره افزایش تمایل مردم به مصرف لبنیات سنتی، اظهارداشت: متاسفانه به خاطر مطرح شدن برخی مباحث غیرکارشناسی از جمله وجود روغن پالم در لبنیات و مواردی از این دست، بسیاری از مردم به مصرف لبنیات سنتی متمایل شدند و فکر می‌کنند این محصولات ارگانیک هستند.

محبی با تاکید بر اینکه هیچ فرآورده ارگانیکی در ایران نداریم، ادامه داد: حتی مرغ سبزی که در کشور تولید می‌شود، مرغ بدون آنتی بیوتیک است، محصول ارگانیک نیست.

وی، عوارض استفاده از لبنیات سنتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتی واکسیناسیون علیه این بیماری رشد داشته، باید موارد شیوع آن کاهش یابد درحالی‌که عکس این موضوع اتفاق افتاده است.

محبی با بیان اینکه کارخانجات لبنی به برند و در نتیجه کیفیت تولیدات خود اهمیت می‌دهند، افزود: شیرهای باکیفیت در کارخانجات مصرف می‌‌شود و آن دسته از محصولاتی که کیفیت پایینی دارند و از کارخانجات برگشت می‌خورند، در واحدهای سنتی فروش به مردم عرضه می‌شوند.

دیدگاه شما

خبرنامه