هک ۲۷۲ میلیون اکانت ایمیل؟!

تاریخ ارسال : 08 مه 2016 ساعت : 3:27 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

چند روز پیش شنیدیم که هکری روسی 272 میلیون اکانت ایمیل از سرویس های مختلف را هک کرده و می خواهد با قیمت 1 دلار آن ها را به فروش برساند. 1 دلار؟ رقم عجیبی است برای 272 میلیون اکانت. اما اگر بدانید که این 272 میلیون اکانت حقیقی نیستند، احتمالا همین یک دلار هم مبلغ زیادی باشد.به نظر می رسد که هک سرویس های Mail.ru (ایمیل روسی)، جیمیل، هاتمیل و یاهو میل حقیقت نداشته باشد.

سخنگوی یاهو که گفته می شود حدود 40 میلیون اکانت در معرض خطر مرتبط با آن ها بوده، در گفتگو با بیزینس اینسایدر گفته است: «تیم امنیتی ما در این مورد تحقیق کرده و ما فکر نمی کنیم که خطر قابل توجهی در رابطه با خبر منتشر شده در رسانه ها، کاربران ما را تهدید کند.»

گفته می شود که حدود 57 میلیون اکانت ایمیل لو رفته مرتبط با سایت Mail.ru بوده است اما سخنگوی این وبسایت گفته که درج این خبر چیزی جز «شیرین کاری تبلیغاتی» توسط Alex Holden از شرکت Hold Security نیست که آغازگر این خبر بوده است.

سخنگوی Madina Tayupova می گوید 99.982 درصد اطلاعات موجود در دیتابیس هکر روسی پیرامون وبسایت Mail.ru بی اعتبار بوده و بنابراین می توان گفت که Hold Security این حرکت را برای داغ کردن کسب و کار خود راه انداخته است.

این شرکت پس از مطرح کردن خبر هک 272 میلیون اکانت ایمیل گفته بود که در تلاش است تا تمامی اطلاعات را بدون پرداخت هیچ مبلغی از هکرها بازپس گیرد و به صاحبان شان باز گرداند.

با این حال، شرکت Hold Security از اظهار نظر در رابطه با انگشت اتهامی که به سویش قرار گرفته سر باز زده و فعلا سکوت کرده است.

*وب‌سایت دیجیاتو

دیدگاه شما

خبرنامه