ویترین کفش فروشی ها چشم انتظار یک مشتری

تاریخ ارسال : 05 مه 2016 ساعت : 4:07 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

سایه اندازی رکود بر سر صنعت کفش موجب شده تا تولیدکنندگان این بخش با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند.
افزایش قاچاق در کنار واردات افسار گسیخته از کشورهای ترکیه و چین صنعت کفش را روز به روز ضعیف تر کرده است؛ بطوریکه در حال حاضر بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی این صنعت تعطیل شده اند و 40 درصد باقیمانده نیز با حداقل ظرفیت ادامه فعالیت می دهند.

بر همین اساس رکودی که در سایه کاهش قدرت خرید ، قاچاق و …بر سر این بازارافتاده تولیدکنندگان این صنف را دچار بی رغبتی کرده است تا جاییکه انگیزه ای برای ادامه فعالیت و چرخاندن چرخهای این صنعت با ارزش را ندارند.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بازار کفش داخلی گفت: بازار کفش با رکود شدیدی مواجه شده و روز به روز به جای بهبود شرایط شاهد وخیم تر شدن اوضاع آن هستیم.

وی در ادامه اذعان داشت: کفش کالایی قاچاق پذیر است؛ این مسئله در کنار واردات بی رویه تأثیر نامطلوبی بربازار گذاشته است.

شجری درخصوص آمار واردات و صادرات کفش، گفت: واردات کفش از طریق مبادی رسمی چیزی حدود 7 میلیون دلار است و سهم قاچاق از این بازار نیم میلیارد دلار برآورد شده است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کالا در کشور بسیار جدی است، گفت: مقابله با این پدیده نیازمند همکاری تمامی ارگان ها است البته باید فرهنگ استفاده از تولید داخل نیز بهبود یابد.

وی تصریح کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید دارند، خواهان مبارزه با واردات بی رویه کفش برای سامان بخشیدن به بازار تولید کنندگان داخلی هستیم.

وی ضمن بیان توانمندی تولید کنندگان جهت تأمین نیاز داخل بیان کرد: در حال حاضر بین عرضه و تقاضا تناسب وجود ندارد و بهترین اقدام صادرات مازاد تولید است.

شجری رقم صادرات کفش در هر سال را 120 میلیون دلار برآورد کرد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران با اشاره به اینکه تولیدات داخل قابلیت رقابت با برندهای مطرح دنیا را دارد، افزود: جو حاکم بر جامعه به گونه ای است که تمایل مردم بیشتر به خرید کالای خارجی است.

وی ادامه داد: اکثر تولیدکننده ها به دلیل تمایل بازار به جنس خارجی به اجبار برای جذب مشتری مارک غیر ایرانی بر روی تولیدات خود نصب می کنند که تنها راه مقابله با این امر برندسازی است.

دیدگاه شما

خبرنامه