نگاهی به بازار صادرات ورق گرم چین

تاریخ ارسال : 05 ژانویه 2017 ساعت : 3:41 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

سال 2016 کشورهای ویتنام، کره جنوبی و پاکستان خریداران اصلی ورق گرم چین بودند. ایتالیا، هند و ایران نیز خرید ورق گرم چین را به دلیل محدودیت های آنتی دامپینگ علیه چین کاهش دادند. در این بین سال 2017 نیز صادرات ورق گرم چین در سطوح بالایی خواهد بود ولی البته در مورد ورق سرد این چنین نخواهد بود.
در 11 ماه نخست 2016 صادرات ورق گرم چین تغییر چندانی نداشت و 0.3 درصد بالا رفت که به دلیل تقاضای ثابت ویتنام و پاکستان بود. این دو کشور تولید ورق گرم ندارند ولی مصرفشان رو به بالاست. تقاضای کره جنوبی نیز نسبت به سال قبل تغییر نداشت و از بازار چین حمایت کرد. تا زمانی که تقاضای ورق گرم این کشورها صعودی است صادرات ورق گرم چین در سطح بالا می ماند.
البته سه ماه پایانی سال 2016 عرضه کننده های چینی به دلیل بهبود تقاضای داخلی صادرات را کم کردند. به نظر تحلیل گران اگر تقاضای داخلی به روند صعودی ادامه دهد صادرات ورق گرم چین سال 2017 کاهش می یابد. البته چشم انداز مصرف داخلی ورق گرم چین در سال جاری چندان خوش بینانه نیست. برآورد شده نرخ رشد صنعت خودروسازی چین حدودا نصف شود و تقاضای فولاد خودروسازی تنها 3.7 درصد رشد خواهد داشت.
منبع: metal expert

دیدگاه شما

خبرنامه