ورشکستگی مالی کشور در آستانه بحران امنیتی

تاریخ ارسال : 08 ژانویه 2017 ساعت : 7:41 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، فقط 14 درصد از کل مشکل بانک‌ها مربوط به بدهی دولت است این موضوع نیز صرفا منحصر به سه بانک صادرات، تجارت و ملت است که طلبکار هستند و سایر بانک‌ها طلب جدی از دولت ندارند.
45 درصد از مشکلات بانک‌ها مربوط به دارایی‌های معوق است که عمدتاً مربوط به وام‌های استمهال شده است. افرادی که وامهای کلانی از بانک دریافت کرده اند و چون در سررسید آن پرداختی انجام نداده اند با استمهال مجدداً در سررسید وام، وام جدید گرفته اند. تعداد این افراد190 نفره در این گزارش ذکر شده که عمدتاً این وام‌ها را از بانک‌های اصلی دریافت گرده اند.
بخش سوم این گزارش مربوط به دارایی‌های ثابت و املاک بانک‌هاست که این دارایی‌ها به ویژه در سه بانک خصوصی، قیمت واقعی آن بسیار کمتر از آن چیزی است که در ترازنامه بانک‌ها محاسبه می‌شود.
نتیجه‌ای که در پایان این گزارش آمده این است که «وضعیت بانک‌ها بحرانی است و 70 درصد ورشکسته است و برای کشور بحران_امنیتی بوجود خواهد آورد ولی متأسفانه سیاست دولت صرفاً سرپوش گذاشتن بر این مشکل است و هیچ گام قدرتمندی به دلیل ارتباطات بین روسای بانک‌ها و بعضی مقام‌های دولت برای اصلاح این وضعیت برداشته نشده است.»/کانال از نو
منبع: هشدارنیوز

دیدگاه شما

خبرنامه