آیا ایران چین جدیدی برای شمش فولادی است؟

تاریخ ارسال : 29 جولای 2017 ساعت : 9:29 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش متال بولتن، شمش فولادی ایران به علت قیمت پایین آن، در بازارهای آسیایی آسیای جنوب شرقی به طور بی سابقه ای در حال گسترش است، درست همانطور که چند سال پیش با محصول چین آغاز شد، اما آیا این روند می تواند تا تسلط کامل بر منطقه ادامه پیدا کند؟

در چند ماه گذشته، معاملات مربوط به بیلت ایرانی در آسیای جنوب شرقی – جاییکه که بزرگترین منطقه وارد کننده فولاد نیمه ساخته فولادی است – همواره 10 تا 15 دلار در هر تن زیر قیمت سایر مبادی پیشنهاد دهنده در این منطقه بوده است.

تا همین اواخر، تایلند تنها کشوری بود که به طور منظم و در این بخش از جهان از ایران واردات شمش انجام می داد. اما قیمت پایین این کالا در کشوری از خاورمیانه، توجه خریداران در مکان هایی مانند مالزی و اندونزی را به خود جلب کرده است.

یکی از منابع خرید در جنوب شرقی آسیا به «متال بولتن» گفت: “این ارزانی بقدری است که نمی تواند نادیده گرفته شود”. این داستان به طرز شگفت آوری شبیه به داستان بیلت چین است که ابتدا مورد توجه شمار کمی از واردکنندگان فیلیپینی در پایان سال 2013 و آغاز سال 2014؛ تا قبل از گسترش به کل منطقه؛ قرار گرفت تا اینکه توانست یک جابجایی حمل و نقل از کره جنوبی، روسیه و سایر کشورها به خود را صورت دهد

دیدگاه شما

خبرنامه