۱۰‏‎واقعیت در مورد فولاد که ممکن است تاحالا درموردآن نشنیده باشید!

تاریخ ارسال : 02 آگوست 2017 ساعت : 12:36 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

فولاد یکی از جذاب­ترین موضوع­ها در کسب و کار است و در طول هفته خبرهای ضدو نقیضی در مورد آنها می­شنوید؛ هر روز صدها نفر در صنعت فولاد مشغول به کار می­شوند و صدها نفر شغل خود را از دست می­دهند؛ هر هفته قیمت محصولات فولادی بالا و پایین می­رود. در عین حال هنوز هم فولاد یکی از خبرهای جذاب در دنیا محسوب می­شود.

در بخش زیر 10 واقعیت جالب در مورد فولاد آورده شده است که به احتمال زیاد تاکنون درباره آنها نشنیده­اید:

 

1. فولاد یکی از آلیاژهای آهن است که حاوی مقدار خیلی کم از عناصر آلیاژی، بخصوص کربن است. نمونه‌های اولیه استفاده از فولاد مربوط به سلاح­های سرد قدیمی است که 1800 سال قبل از میلاد مسیح استفاده می­شدند.

2. با وجود اینکه منشاء اولیه فولاد، آهن خام است؛ اما وجود کربن باعث افزایش خصوصیت مکانیکی آن می­شود و فولاد تا 1000 برابر محکم­تر از آهن خام است.

3 . وزن فولاد خام تولید شده در سال 2013 در جهان تقریبا 160 هزار برابر وزن برج ایفل بود.

4 . بیشترین استفاده فولاد مربوط به کاربردهای ساختمانی است. طبق تخمین­های صورت گرفته تقریبا 65 درصد از تولید فولاد به محصولات ساختمانی اختصاص می­یابد.

5 . فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل حاوی 11 درصد وزنی کروم است، و در برخی موارد مقداری نیکل نیز دارد که این عناصر منجر به مقاومت آن در برابر خوردگی می­شود. اولین استفاده صنعتی از استنلس استیل به 100 سال قبل در شهر شفیلد و توسط Harry Brearley برمی­گردد.

6. میزان مصرف فولاد در دنیا در هر روز برابر با حدود 500 پوند به ازای هر فرد است که آماری چشمگیر و نگران­کننده است؛ زیرا حاکی از خوردگی بالای فولاد است.

7 . اولین استفاده شناخته شده از باند فولادی در موسیقی به اواخر دهه 1940 برمی­گردد.

8 . “اگر دندان فولادی داشته باشید، می­توانید نارگیل­های آهنی را بخورید”، یک ضرب المثل سنگالی که نشان­دهنده قدرت اراده در انجام کارهای مختلف است.

9. صنعت فولاد دومین صنعت بزرگ جهان پس از صنعت نفت و گاز است. گردش مالی سالانه صنعت فولاد چیزی بالغ بر 637 میلیارد پوند برآورد شده است.

10. شصت درصد از قوطی­های کنسرو مواد غذایی در جهان از فولاد ساخته می­شوند.

اگرچه نکات و واقعیت­های جذاب بیشتری در مورد فولاد وجود دارد، اما این ده مورد به نظر جالب­ترین و جذاب ترین آنها باشند.

دیدگاه شما

خبرنامه