قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس قیمت میلگرد داخلی اشتباه است

تاریخ ارسال : 16 ژانویه 2018 ساعت : 11:44 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بیست و هفتمین جلسه هم اندیشی رسته ذوب روز گذشته در دفتر انجمن برگزار شد و موضوعاتی از قبیل نحوه تعیین قیمت محصولات فولادی، تثبیت نرخ ها و مشکلاتی که این موضوع می تواند برای صنعت فولاد ایجاد نماید و همین طور دلایل و راهکارهای کاهش اختلاف قیمت شمش القایی و قوسی مطرح گردید.

بهادر احرامیان، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت و گو با  چیلان  در مورد جلسه روز گذشته رسته ذوب و ریخته گری گفت: در جلسه روز گذشته به موضوع فرمول قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس قیمت های میلگرد داخلی پرداخته شد که حاضرین در جلسه معتقد بودند قیمت گذاری محصولات فولادی تنها با اتکا به قیمت میلگرد داخلی امکان پذیر نیست و این تجربه موفقی نخواهد شد و کل زنجیره فولاد تا سنگ آهن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

احرامیان در ادامه از تمایل دولت برای تثبیت قیمت های داخلی محصولات فولادی گفت و این کار را امری غیر ممکن خواند و اظهار داشت: با توجه به روند مثبت قیمت های جهانی و اینکه در صنعت فولاد روند قیمت ها از بازارهای بین المللی تاثیر می پذیرد، حاضرین در جلسه به اتفاق بر این امر تاکید داشتند که این کار توجیه پذیر نبوده و به تولید آسیب خواهد زد و اشتغال فولادسازان را به خطر خواهد انداخت.

احرامیان ادامه داد: در شرایطی که نمی دانیم روند بازارهای جهانی در ماه های آینده افزایشی است یا کاهشی، نمی توان تثبیت قیمت در داخل داشت به ویژه زمانی که نهاده های تولید در حال افزایش هستند و علاوه بر الکترود گرافیتی، قیمت فروآلیاژها و نسوزها نیز رو به افزایش گذاشته است و در نتیجه فشار قیمتی بر روی  شمش و محصولات فولادی به وجود آمده است.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تصریح کرد: همچنین درمورد اختلاف قیمت شمش  قوسی و القایی بحث و تبادل نظر شد و راهکارهایی مطرح گردید که یکی از آنها به قیمت قراضه و راه های کنترل آن باز می گردد. بنابراین سعی خواهیم کرد در آینده جلسات هم اندیشی برای سامان دهی خرید قراضه توسط واحدهای فولادسازی به ویژه القایی ها برگزار گردد.

منبع: چیلان

دیدگاه شما

خبرنامه