انتقادات و اعتراضات فراوان سهامداران و فعالان بازار به روش جدید عرضه اولیه، و درخواست از رئیس سازمان بورس

تاریخ ارسال : 20 سپتامبر 2021 ساعت : 12:40 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

♦️👈 پس از انتقادات و اعتراضات فراوان سهامداران و فعالان بازار به روش جدید عرضه اولیه، و درخواست از رئیس سازمان بورس؛ برای لغو آن:

🔴🔵⚫️👈 دهقان دهنوی ؛ روش ترکیبی عرضه اولیه روش خوبی است/ این روش باعث کاهش اغوا گری می شود

🔷👈 پس از ارائه روش جدید عرضه اولیه؛ سهامداران و فعالان بازار به مخالفت از آن برخواستند و از رئیس سازمان بورس درخواست لغو آن را داشتند.

🔷👈 اما گویا رئیس سازمان بورس نیز در برابر سهامداران و فعالان بازار قرار گرفت و از این روش دفاع کرد.

🔷👈 ایشان در دفاع از این روش جدید گفت: قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.

🔷👈 بعد در ادامه این روش را برای جذاب شدن صندوق ها و تشویق مردم به صندوق ها و روش خرید غیر مستقیم و عدم حضور مردم به صورت مستقیم در بازار سرمایه دانست.

🔷👈 اما یک سوال را باید رئیس سازمان پاسخ دهد که هنوز نمی دانید در ایران زور جواب نمی دهد. بیش از یک دهه است که به طرق مختلف مردم را برای ورود به صندوق تشویق می کنید. نتیجه چه شد که الان دیگر به فاز اجبار رسیده اید.

🔷👈 مشکل اینجاست که مسئولینی که بر مسند سازمان بورس تکیه می زنند خاک خورده بازار سرمایه نیستند و اطلاع دقیقی از وضعیت سهامداران و بازار سرمایه ندارند و یا؛ از مشاوران ضعیفی برخوردارند.

🔷👈 جالبتر اینجاست که گفت: کم کم عرضه های اولیه شرکت های بزرگ نیز به همین صورت و با درصدهای اختصاصی بیشتری به صندوق ها برای جذاب تر شدن اختصاص خواهد یافت.

🔷👈 یاد جناب محمدی رئیس اسبق سازمان بورس بخیر: وقتی مشاورانش به او می گفتند eps را حذف کنید؛ حذف کرد؛ هر چه سهامدران و ما فریاد زدیم این کار رو نکنید. گوش شنوایی نبود. بعد از سه سال دوباره شاهد بازگشت eps شدیم.
🔷👈 آقای دهنوی بهتر است به جای اینکه با سهامداران و فعالان بازار دربیفتید؛ #صدای آنان را بشنوید. قطعا سهامداران و فعالان بازار در این خصوص تا زمانیکه منافع سهامداران تامین نشود و یا بخطر افتد کوتاه نخواهند آمد.

👈

📌 تگ‌های مربوطه: #عرضه_اولیه
🔗 منبع خبر: کانال عرضه اولیه
⏰ ۶ ثانیه پیش

@arzehavalieh_news

دیدگاه شما

خبرنامه