مرکز تحقیقاتی Antaike: کاهش تولید آلومینیوم چین تاکنون از ۲ میلیون تن فراتر رفته است

تاریخ ارسال : 05 سپتامبر 2021 ساعت : 10:56 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مرکز تحقیقاتی Antaike: کاهش تولید آلومینیوم چین تاکنون از 2 میلیون تن فراتر رفته است

◀️رویترز: مرکز تحقیقاتی Antaike چین روز پنجشنبه اعلام کرد، میزان ظرفیت سالانه آلومینیوم تعطیل شده در تولیدکننده اصلی جهان یعنی چین تا کنون از 2 میلیون تن فراتر رفته و این رقم می تواند بیشتر افزایش یابد.

◀️چندین منطقه چین شامل قطب های ذوب Yunnan، سین کیانگ Xinjiang و مغولستان داخلی در ماه های اخیر محدودیت هایی را در مصرف برق تولیدکنندگان آلومینیوم یا تولید فلزات اعمال کرده اند، زیرا محدودیت تامین برق و فشار برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تشدید شده است.

◀️خانم Shen Lingyan تحلیلگر Antaike در یک وبینار گفت که این اقدامات به علاوه سیل در Henan منجر به کاهش 2.33 میلیون تنی تولید آلومینیوم تا ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است. این عدد معادل 5.9 درصد از ظرفیت عملیاتی آلومینیوم چین در پایان سال 2020 یعنی 39.67 میلیون تن است.

◀️شن هشدار داد “خطر گسترش بیشتر” محدودیت ها، احتمالاً در استان های Qinghai یا Shaanxi وجود دارد.

◀️این تحلیل گر گفت: با وجود اینکه تولید آلومینیوم اولیه چین در پی راه اندازی مجدد ذوب و افزوده شدن ظرفیت ها با افزایش 5.1 درصدی به 39.2 میلیون تن در سال جاری می رسد ولی این پیشرفت کندتر از برنامه ریزی صورت گرفته است.

◀️قیمت آلومینیوم در بورس آتی شانگهای در پایان هفته گذشته به دلیل ترس از محدودیت عرضه به بالاترین سطح خود در 13 سال گذشته رسید در حالی که قیمت های بورس فلزات لندن در روز پنجشنبه به اوج یک دهه اخیر یعنی بالاتر از 2700 دلار در هر تن رسید.

◀️مرکز تحقیقاتی Antaike همچنین پیش بینی خود را برای واردات آلومینیوم اولیه چین در سال جاری به 1.1 میلیون تن اصلاح کرده که 57 درصد نسبت به برآورد قبلی در ماه ژوئن بالاتر است و کمی بیشتر از جریان ورودی 1.05 میلیون تنی در سال 2020 می باشد.

◀️چین طی یک دهه گذشته نیاز چندانی به آلومینیوم وارداتی نداشت اما اختلاف بین قیمت های شانگهای و لندن باعث شد واردات مطلوبی در سال گذشته شکل گرفته و افزایش پیدا کند چراکه تقاضای چین پس از شیوع ویروس کرونا سزیع تر بهبود یافت و همین امر موضوع آربیتراژ را دوباره مطرح کرده است.

◀️شن گفت: انتظار می رود بازار آلومینیوم تولید شده به روش الکترولیز در چین، الگوی عرضه محدود و تعادل تقاضا را در پنج سال آینده حفظ کند.@kjtehrani

دیدگاه شما

خبرنامه