پنج نکته هنگام خرید کفش

تاریخ ارسال : 27 ژانویه 2016 ساعت : 4:15 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

1) خرید کفش‌ باید در بعد از ظهر باشد. به طور طبیعی پاهای افراد صبح‌ها حدود نیم سایز،کوچک ‌تر از بعد از ظهرها است. چون پاها در بعد از ظهر متورم ‌تر می‌ شوند و به تبع آن سایزشان نیز بزرگ ‌تر می ‌شود.

2) درباره سایز کفش دو نکته حائز اهمیت است:
اول اینکه: در انتخاب کفش حتماً باید آن را پوشید و اینکه به شماره ی درج شده روی آن بسنده کنیم، برای اطمینان از اندازه بودن آن کافی نیست.
دوم اینکه: باید به این نکته توجه کرد که اندازه پاهای افراد با افزایش سن، کم و زیاد شدن وزن و حتی بارداری تغییر می ‌کند. پس ملاک قرار دادن سایزهای قبلی، در انتخاب آن کار صحیحی نیست.

3) در هنگام خرید، پوشیدن هر دو لنگه کفش ضروری است. در بیشتر افراد، سایز یکی از پاها، بزرگ ‌تر از دیگری است. اینگونه افراد لازم است که در انتخاب کفش‌، پای بزرگ ‌تر را ملاک قرار دهند، نه پای کوچک ‌تر را.

4) راه رفتن با کفش در زمان خرید، بسیار مهم است. برای این کار اگر کفش، بند دار است، باید بندهای آن را بست و با آن چند قدم راه رفت. کفش مناسب، سبک و راحت بوده و پایتان را اذیت نخواهد کرد.

5) کفش مناسب کفشی است که انگشت شست پا، به راحتی در آن حرکت کند و بین نوک انگشت شست و لبه جلویی کفش، حدود نیم تا یک سانتی ‌متر فاصله وجود داشته باشد.

دیدگاه شما

خبرنامه