ادامه افزایش قیمت ها در آمریکا ، اروپا و آسیا

تاریخ ارسال : 04 مه 2016 ساعت : 9:59 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

براساس گزارش شاخص فولاد قیمت های فولاد از تاریخ 1 ماه می در تمام مناطق افزایش داشته است . ارزیابی هفتگی شاخص فولاد برای ورق گرم در آمریکا با 27 دلار افزایش در هفته گذشته به 520 دلار FOB کارخانه میدوست رسید .

در جنوب و شمال اروپا هم ورق گرم افزایش 14 یوروئی داشت و به 375 تا 381 یورو تحویل درب کارخانه ها رسید . قیمت های ورق سرد و ورق گالوانیزه نیز در اروپا مجدداً افزایش داشت . قیمت های میلگرد هم با رشدی 44 یوروئی به 425 دلار تحویل درب کارخانه در شمال اروپا رسید و در جنوب این قاره با افزایش 33 یوروئی به 420 دلار تحویل درب کارخانه رسید .

در بازار آمریکا هم ورق سرد 7 دلار و ورق گالوانیزه 30 دلار نسبت به هفته قبل افزایش یافتند . در طول چهار هفته گذشته تمام محصولات فولادی در آمریکا در حدود 14 درصد و حتی بیشتر افزایش نشان داده اند . متوسط زمان تحویل ورق گرم در آمریکا به 5 هفته و برای ورق گالوانیزه 10 هفته و برای ورق سرد 8 هفته افزایش داشته است .

در شمال اروپا زمان متوسط برای تحویل ورق گرم ، ورق سرد و میلگرد کوتاهتر شد و اوضاع برای ورق گالوانیزه مانند قبل یود اما در جنوب این قاره زمان تحویل ورق گرم و ورق گالوانیزه و میلگرد مانند قبل و زمان تحویل برای ورق سرد به 7 هفته کاهش یافت .

قیمت ها در آسیا هم بالا رفت بعنوان مثال ورق سرد با 28 دلار افزایش به 503 دلار CFR بنادر جنوب شرق آسیا رسید درحالیکه ورق گرم با افزایش 1 دلاری مواجه شد .

منبع : استیل پرایس به نقل از Platts SBB

دیدگاه شما

خبرنامه