تنبیه دامپینگ کنندگان الزامی است

تاریخ ارسال : 29 جولای 2017 ساعت : 9:40 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به نقل از رویترز، اتحادیه فولاد اروپا (یوروفر) از اقدامات اتخاذ شده از جانب کمیسیون اروپایی برای مقابله با دامپینگ فولاد از جانب کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین انتقاد کرد.

کمیسیون اورپایی که بر سیاست های تجاری 28 کشور عضو اتحادیه اروپایی نظارت دارد، اخیرا طرح هایی را برای افزایش تعرفه واردات فولاد از 4 کشور از جمله ایران اعلام کرده است. فولاد وارداتی از این کشورها در زمینه ساخت و ساز و ماشین آلات مصرف دارد.

اما کمیسیون اروپایی همچنین پیشنهاد کرده که اگر فولاد وارداتی از این کشورها به قیمت حداقل 472.27 یورو (549.25 دلار) یا بیشتر فروخته شود، هیچ تعرفه ای بر واردات آنها اعمال نخواهد شد. اما اگر فولاد این کشورها در اروپا به قیمتی کمتر عرضه شود، تعرفه وارداتی بیشتر تا 33 درصد اعمال خواهد شد.

کمیسیون اروپایی گفته، این پیشنهاد در واکنش به افزایش قیمت فولاد در طی دوره 12 ماهه انجام تحقیقات تا اواسط سال 2016 صورت گرفته و اینکه مشخص کردن یک حداقل قیمت موجب برقراری توازن میان منافع تولید کنندگان فولاد در اتحادیه اروپا و مصرف کنندگان این کالا خواهد شد.

در واکنش به این تصمیم، یوروفر اعلام کرده که این پیشنهاد کمیسیون اروپا«یک سابقه بدون استفاده» را ایجاد می کند که موجب تداوم دامپینگ و ترویج افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشورهای صادر کننده خواهد شد.

این گروه صنعتی گفت، حداقل قیمت تعیین شده، بسیار پایین تر از سطح متوسط قیمت است و افزایش قیمت های اخیر به دلیل گرانتر شدن مواد اولیه بوده، نه افزایش حاشیه سود و اینکه تعیین یک حداقل قیمت واحد برای واردات فولاد جوابگو نیست.

آکسل اگرت، مدیرکل یوروفر در بیانیه ای اعلام کرد: «بیش از هزار نوع بسیار مختلف فولاد وارداتی وجود دارد که هر کدام دارای هزینه ها و قیمت های مختلف هستند.» وی افزود، به علاوه، قیمت ها به شدت در حال نوسان است.

لینک خبر در تسنیم

دیدگاه شما

خبرنامه