توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج از امروز در سطح کشور

تاریخ ارسال : 07 سپتامبر 2021 ساعت : 10:12 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: از امروز توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج تایلندی، هندی و پاکستانی در کشور در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌ها آغاز می‌شود.
یزدان سیف افزود: به واسطه ذخایر راهبردی برنج هیچ کمبودی در خصوص تأمین این محصول وجود ندارد و علیرغم این که خشکسالی موجب کاهش تولید برنج شده است از طریق این ذخایر میزان برنج مورد نیاز بازار تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از امروز با آغاز توزیع برنج در سطح کشور قریب به 100 هزار تن از این محصول از نوع هندی، تایلندی و پاکستانی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و … در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: در حال حاضر جو روانی ناشی از موضوع کمبود برنج در جامعه ایجاد شده است که با این توزیع گسترده این جو روانی از بین می‌رود.

سیف گفت: تولید برنج داخلی به دلیل خشکسالی امسال نسبت به سال گذشته کاهش 18 درصدی داشته است که این کمبود از طریق ذخایر راهبردی و توزیع برنج تنظیم بازار جبران می‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به بررسی برداشته شدن ممنوعیت واردات برنج در فصل تولید به دلیل کاهش تولید داخل در ستاد تنظیم بازار افزود: این موضوع در ستاد در دست پیگیری است و دو جلسه مختلف برای بررسی آن برگزار شده، ولی هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

وضعیت ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی در کشور بسیار مناسب است

سیف گفت: ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی در کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و جای نگرانی در خصوص کالا‌های اساسی از جمله برنج، روغن، شکر و گندم نیست و تمام نیاز بازار به این محصولات قابل تأمین است.

دیدگاه شما

خبرنامه