جریمه ۲۲۵ میلیون یورویی واتس اپ

تاریخ ارسال : 04 سپتامبر 2021 ساعت : 9:13 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

پیام رسان واتس اپ که در مالکیت شرکت فیس بوک قرار دارد بدلیل نقض حریم خصوصی اتحادیه اروپا به پرداخت ۲۲۵ میلیون یورو جریمه شد. جمهوری ایرلند، عضوی از اتحادیه اروپا، به مدیران واتس اپ که مقرش در دوبلین است این تصمیم را در گزارشی ۸۹ صفحه ای اطلاع دادند.

اتحادیه اروپا همچنین به واتس اپ دستور داد که سیاست حفظ حریم خصوصی خود را بروز کرده و نحوه اطلاع رسانی کاربران را در مورد به «اشتراک گذاری داده های خود» تغییر دهد.

این پیام رسان برای حضور در اروپا باید سامانه خود را با «مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا»، GDPR، مطابقت دهد.

GDPR در ماه مه سال ۲۰۱۸ از سوی کمیسیون اروپا اجرایی شد و واتس اپ یکی از اولین شرکت هایی است که از سوی کمیسیون تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و جریمه می شود.

این شرکت پیام رسان در اعتراض به حکم اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر کرد که درآن می خوانیم: « واتس اپ متعهد به ارائه خدمات امن و خصوصی است. ما تلاشمان را کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات ارائه شده ما شفاف و جامع است و این کار را ادامه خواهیم داد. با تصمیم امروز موافق نیستیم و مجازات ها علیه شرکت کاملاً نامتناسب است.»

واتس اپ دومین شرکتی است که در سالهای اخیر از سوی اروپا محکوم به پرداخت جریمه میلیون یورویی می شود. پیش از این شرکت، آمازون، غول تجارت الکترونیکی جهان، بدلیل عدم رعایت قوانین رقابتی و نقض حریم خصوصی به پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیون یورو جریمه محکوم شده بود.

دیدگاه شما

خبرنامه