شوک شبانه به قیمت دلار

تاریخ ارسال : 09 سپتامبر 2021 ساعت : 12:43 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

اسکناس آمریکایی تا ساعت 4 بعدازظهر روز سه‌شنبه نوسانات محدودی داشت؛ ولی در همان مقطع زمانی توانست خود را تا محدوده 27.200 تومان بالا بکشد.

همان‌طور که قبلا اشاره شد، برگشت دلار به بالای خط 27 هزار تومانی و برجسته کردن برخی اخبار سیاسی در بازار نشان می‌داد که رفتار معامله‌گران دچار چرخش شده است. این چرخش از ساعت ۶ بعدازظهر روز سه‌شنبه آشکارتر شد. غروب روز سه‌شنبه خبر وال‌استریت ژورنال درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد.

 با انتشار این خبر، چنان سطح خریدها در معاملات پشت‌خطی زیاد شد که اسکناس آمریکایی در مقطعی به بالای محدوده 27.500 تومان رفت. شوک شبانه به دلار با ادامه افزایش قیمت این ارز در روز چهارشنبه دنبال شد.

گزارش شد که پس از ساعت ۴ بعدازظهر حتی دلار در مقطع کوتاهی بالای 27.700 تومان معامله شده است. برخی تحلیلگران فنی باور داشتند درصورتی‌که دلار بتواند از محدوده 27.800 تومان عبور کند، موج جدیدی از خریداران وارد بازار خواهند شد. با این حال، عده‌ای از معامله‌گران نیز احتمال اصلاح قیمت دلار از نزدیکی محدوده 27.800 تومان را مطرح کردند.

به نظر می‌رسد بازار تا حدی منتظر نتایج گزارش آژانس باقی بماند. در این فضا، ممکن است بازارساز نیز با انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی، ارز بیشتری را روانه معاملات کند و به‌طور موقت هیجانات بازار را تقلیل دهد.

دیدگاه شما

خبرنامه