اسطوره الکتریکی ۱ میلیون دلاری به بازار می‌آید

تاریخ ارسال : 28 سپتامبر 2021 ساعت : 9:21 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
اسطوره الکتریکی 1 میلیون دلاری به بازار می‌آید

یک خودروساز آلمانی با الهام از یکی از پرافتخارترین ماشین‌های مسابقات رالی، یک خودروی الکتریکی ساخته است. ئی-لجند (E-Legend) اقتباسی از آئودی کواترو است که در دهه هشتاد میلادی از قهرمانان بلامنازع مسابقات رالی بود.

آئودی کواترو در اولین حضورش در مسابقات رالی در سال ۱۹۸۰ به خاطر استفاده از سیستم دو دیفرانسیل پیروزی‌های زیادی به دست آورد و به شهرتی جهانی رسید. این پیروزی‌ها باعث شد تا خودروسازان دیگر هم به مسابقات رالی علاقه‌مند شوند.

همزمان فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای هیجان‌انگیزتر شدن مسابقات، کلاس تازه‌ای تعریف کرد که به کارخانه‌ها اجازه می‌داد ماشین‌های سریع‌تر و قوی‌تری بسازند. این کلاس که “گروه B” نامگذاری شد فرصتی فراهم کرد تا تعدادی از مشهورترین و محبوب‌ترین ماشین‌های جهان ساخته شود.
 

yyweuo8drsx24t93m0r.jpg

گروه B دوام زیادی نداشت و فدراسیون پس از چند تصادف مرگبار که به سرعت بالای ماشین‌ها نسبت داده شد این گروه را در سال ۱۹۸۶ حذف کرد.

ئی-لجند دو موتور الکتریکی در عقب و یک موتور الکتریکی در جلو دارد که در مجموع ۸۱۶ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش زیر سه ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. کارخانه می‌گوید که ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۲۵ کیلومتر حرکت کند.

مارکوس هولزینگر، مدیر ئی-لجند که سابقه کار در بخش طراحی فولکس‌واگن را دارد می‌گوید با بخش طراحی آئودی در تماس است و این شرکت با اقتباس او از مدل کواترو مشکلی ندارد و از نتیجه کار راضی‌ است.

تنها سی دستگاه از این ماشین ساخته خواهد شد و قیمتش ۸۹۰ هزار یورو (بیش از یک میلیون دلار) است. ئی-لجند قرار است مدل‌های دیگری را با الهام از ماشین‌های گروه B در همین تعداد محدود تولید کند. آقای هولزینگر می‌گوید لانچیا دلتا S4 و فورد RS2000 ماشین‌هایی است که او به تولیدشان علاقه دارد اما در نهایت مدل‌های آینده با سلیقه مشتری انتخاب خواهد شد.

دیدگاه شما

خبرنامه