قورباغه دیوانه باز می گردد!

تاریخ ارسال : 18 نوامبر 2021 ساعت : 9:15 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

اگر چهره این موجود دوزیست آبی‌رنگ با آن چشمان وق‌زده لنگه‌به‌لنگه برای‌تان آشنا نیست، احتمالا یا سن و سال‌تان کم است، یا وقتی حوالی سال ۲۰۰۵ میلادی زمانی که این «قورباغه دیوانه» فضای اینترنت و بعد چارت‌های موسیقی پاپ را در اقصا نقاط جهان تسخیر کرده بود، کارهای مهم‌تری در زندگی داشته‌اید.

در هر دو حالت هنوز هم برای آشنایی با این پدیده بانمک سال‌های اول قرن بیست و یکم دیر نیست. چون به گفته ولفگانگ باس، یکی از مدیران شرکت موسیقی سونی، قرار است قورباغه دیوانه تا چند هفته دیگر، در دهم ماه دسامبر به یوتیوب باز گردد.او گفته موسیقی کلیپ بازگشت قورباغه دیوانه ملقمه‌ای خواهد بود از برخی قطعات قدیمی کلاسیک، که با الهام از فضای شبکه اجتماعی تیک‌تاک ساخته شده است.

موزیک ویدیویی که در آن قورباغه دیوانه به خاطر راندن و تقلید صدای یک موتورسیکلت خیالی در سال ۲۰۰۵ یک‌شبه به شهرت جهانی رسید، بر اساس یک نوای معروف زنگ موبایل طراحی شده بود.نسخه اصلی موزیک ویدیوی “الکس اف” که در سال ۲۰۰۹ در یوتیوب آپلود شده است، تا امروز حدود ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بار دیده شده است و در میان پربیننده‌ترین ویدیوهای تاریخ یوتیوب، در جایگاه نوزدهم قرار دارد.

ولفگانگ باس می‌گوید خوب می‌داند که دوران انتخاب زنگ موبایل مدت‌هاست که به سر آمده، اما او امیدوار است بازگشت قورباغه دیوانه در زمانی که شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک‌تاک به قطب اصلی تولید ویدیوهای کوتاه موسیقی‌محور تبدیل شده‌اند، دوباره مورد استقبال قرار بگیرد.و در آخر شاید برایتان جالب باشد بدانید که صدای معروف قورباغه دیوانه را اولین بار دنیل مالمدال ۱۷ ساله در سال ۱۹۹۷ در جریان شوخی‌های دوران نوجوانی با دوستانش ضبط کرده بود، که بعد از بارگذاری در اینترنت به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. تا اینکه یک طراح گرافیک سوئدی به نام اریک ورنیکوئیست در سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفت با خلق یک شخصیت انیمیشنی برای این صدا، او را به شهرت جهانی برساند.برخی قورباغه دیوانه را “نخستین میم اینترنتی” می‌دانند. 📷 Crazy Frog / BBC@BBCPersian

دیدگاه شما

خبرنامه