مقاومت را از کاهش حقوق مدیران خود شروع کنید

تاریخ ارسال : 11 نوامبر 2021 ساعت : 12:19 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

📝 مقاومت را از کاهش حقوق مدیران خود شروع کنید#امیر_تفرشی

🔸در حالی که خزانۀ کشور ته کشیده است، جمهوری اسلامی روشی در مذاکرات هسته‌ای برگزیده که به احتمال زیاد موضوع ورود ارز به کشور را در آیندۀ نزدیک تسهیل نخواهد کرد. بر این مبنا دولت به دنبال راهکارهایی برای جبران این کمبود و پایین آوردن هزینه‌های خود است.

🔹موضوع حذف ارز ترجیحی و زمزمه‌های حذف یارانه‌های پنهان در همین راستاست ومابقی مباحث از قبیل جلوگیری از رانت و فساد و توزیع عادلانه‌تر یارانه‌ها در مقطع فعلی صرفا داستان‌سرایی و سناریوسازی برای مشروع جلوه دادن این طرح‌هاست تا بدین شکل بخشی از فشارهای مالی از گردۀ دولت برداشته شود

🔸راهبرد اتخاذ شده در کشور برای مقطع کنونی، #مقاومت نامیده می‌شود و بواسطۀ تصمیمات اتخاذ شده برای کاهش هزینه‌های دولت، در مرحلۀ اول شاهد #افزایش_قیمت برخی از کالاهای اساسی و سپس افزایش دومینووارِ سایر کالاها خواهیم بود. کارایی این راهبرد مستلزم #تاب_آوری بیشتر از سوی مردم است.

🔹دولت برای جبران بخشی از فشارهای ناشی از افزایش قیمتها، در حال بررسی برخی راهکارهاست که نسبت به کارایی آنها تردید جدی وجود دارد. از جمله پرداخت #یارانه_نقدی به خانوارها که روشن است که با افزایش نرخ ارز در همان قدم اول بی‌اثر خواهد شد. طرح #کارت_خرید کالا نیز معضلات کمتری ندارد.

🔸#مقاومت یک امر جمعی است و موفقیت این راهبرد نیازمند یک #همدلی گسترده و #اعتماد_متقابل میان مردم و نظام است. یکی از موثرترین راهکارها برای ایجاد این همدلی، مشاهده این واقعیت است که همه آحاد از جمله مدیران و مسوولان و مقامات کشور در فرآیند #تاب_آوری سهمی یکسان و مشابه دارند.

🔹اگر قرار بر این باشد که بواسطۀ راهبرد اتخاذ شده از سوی نظام، مردم و خصوصا آحاد ضعیف تحت فشار بیشتری در زندگی روزمره قرار گیرند و مدیران و مقامات کشور بدلیل بهره‌برداری بالاتر از منابع و دریافت حقوق‌های کلان، کمتر متحمل فشار شوند، #مقاومت از پیش شکست خورده است.

🔸در چنین وضعیتی لازمست دولت در اولین قدم، طرح #کاهش_حقوق و مزایای مدیران، مسوولان و مقامات کشور را به مجلس ببرد و سقف دریافتیِ مستقیم و غیرمستقیم را به سه تا پنج برابر حقوق کارگری کاهش دهد. در چنین شرایطی می‌توان ادعا کرد که #مقاومت شکلی #جمعی دارد و همه از مواهب آن برخوردارند.

🔹اگر چنین طرحی در دستور قرار نگیرد، به معنای آنست که مردم باید بارِ بلندپروازی‌های ایدئولوژیک نظام سیاسی را به دوش گیرند، بدون آنکه مسببان آن، سهمی از هزینه‌های ایجاد شده از تصمیم خود داشته باشند! و در چنین وضعیتی باید گفت #مقاومت بماند بیخ ریش خودتان! یا همه با هم یا هیچکدام

دیدگاه شما

خبرنامه