پرونده آزارجنسی دختران ژیمناست آمریکا

تاریخ ارسال : 14 دسامبر 2021 ساعت : 9:13 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
مک کایلا مارونی (چپ) و سیمونه بایلز (راست) دو قهرمان المپیک از شاکیان این پرونده بودند

به حکم دادگاه، صدها دختر ورزشکار که علیه لری نصار، پزشک سابق تیم ملی المپیک آمریکا شکایت و او را در دادگاه به جرم آزارجنسی محکوم کرده بودند حدود ۳۸۰ میلیون دلار غرامت دریافت خواهند کرد.

این پرونده که از ۵ سال پیش در جریان بود بزرگترین رسوایی ورزش ملی در دنیا ارزیابی شد و به انحلال خانه ملی ژیمناستیک این کشور و استعفای تمامی مقام‌های ملی این رشته منجر شد.

لری نصار در سال ۲۰۱۸ به جرم آزارجنسی و دست‌درازی به دختران ورزشکار به تحمل بیش از ۳۰۰ سال زندان محکوم شد.

در جریان آن دادگاه بسیاری از ورزشکاران نامدار و مدال آوران المپیک، در دادگاه علیه نصار و این که او چگونه به بهانه معاینات پزشکی یا مداواری صدمه‌دیدگی آنها را آزار می‌داده شهادت دادند.

غرامت ۳۸۰ میلیون دلاری که اکنون به شاکیان این پرونده پرداخت خواهد شد در نوع خود یکی از بزرگترین ارقام تعیین شده برای یک پرونده آزارجنسی در تاریخ قضایی آمریکا است.

قرار است بنا بر توافق صورت گرفته خانه ملی ژیمناستیک که بالاترین نهاد ملی این ورزش در آمریکاست به همراه کمیته المپیک این کشور این غرامت را به شاکیان لری نصار پرداخت کنند.

چند قهرمان المپیک آمریکا در رشته ژیمناستیک از شاکیان این پرونده بودند و در کنار دیگر قربانیان کمتر شناخته شده لری نصار در دادگاه و حتی کنگره آمریکا شهادت دادند

دیدگاه شما

خبرنامه