چطور از‌ تهمت رابطه نامشروع شکایت‌ کنیم؟

تاریخ ارسال : 14 دسامبر 2021 ساعت : 10:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

روزنامه هفت صبح| این هفته به چهار سوال مطرح شده توسط مخاطبان سایت دادراه پاسخ خواهیم داد:

یک: همسایه مجاور منزل ما مغازه سیگار فروشی دارد و بساط منقل و گاز و استند پفک و تنقلاتش روبه‌روی پارکینگ من است. از این وضعیت به ستوه آمده و بعد از چندین بار تذکر، به سد معبر زنگ زدم. سد معبر کاری نکرد و بدتر از آن، نام من را به عنوان شکایت‌کننده مطرح کرد و وضعیت بدتر شد به شکلی که خودروی خود را روبه‌روی پل جوری پارک می‌کند که من نمی‌توانم از ساختمان بیرون بیایم. لطفا راهنمایی کنید که چطور می‌توانم برای همیشه این ماجرا را حل‌وفصل کنم.

پاسخ: این کار تحت عنوان مزاحمت قابل پیگیری است. به محض اولین مزاحمت مجدد به نیروی انتظامی زنگ بزنید و درخواست کنید در محل حضور پیدا کرده و موضوع را صورتجلسه کند. ضمنا می‌توانید از استشهاد محلی نیز استفاده کنید. بعد از آن به دادگاه، با عنوان مزاحمت شکایت کنید.

دو: من دو سال پیش یک خودرو خریدم و پول آن را هم کامل خودم پرداخت کردم اما برای پلاک گرفتن آن را به نام زنم زدم. حالا او از من شکایت کرده و ماشین را از من گرفته‌اند. من شاهد دارم که زنم بابت ماشین یک ریال هم پرداخت نکرده است. حالا باید چه کنم؟

پاسخ: این کار شما نوعی هبه یا هدیه دادن محسوب می‌شود و قابل پس گرفتن است. می‌توانید اصل مال یا قیمت آن را دریافت کنید. شکایتی در دفتر خدمات قضایی ثبت کنید.

سه: من مزون دارم و ۱۰ سال است به کار خیاطی مشغولم. خانمی به بنده مراجعه کردند و سفارش لباسی را برای عروسی دادند. بعد از دو روز تماس گرفتند و گفتند برش نزن چون عروسی بهم خورده است. بعد از دو ماه تماس گرفتند و فرمودند که همان مدل لباس را بدوزم و بعد از حدود یک هفته تماس گرفتم که برای پروی لباس تشریف بیاورند و آمدند و لباس را پوشیدند و از آن هم تعریف کردند ولی بعد از ۱۰ دقیقه ناگهان گفتند که من یقه بسته نخواسته بودم و حالا هم از من شکایت کردند که اشتباه برش زده است. قیمت پارچه هم ۶ میلیون است. باید چه کنم؟

پاسخ: مشتری شما باید ثابت کند که چنین سفارشی به شما داده است و در صورتی که نتواند این موضوع را ثابت کند، چیزی به گردن شما نیست.

چهار: دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه‌های دولتی هستم. نمرات درسی‌ام بالاتر از بقیه دانشجویان بود و این باعث شد یکی از همکلاسی‌ها، این موضوع را به ارتباط نامشروع من با اساتید ربط دهد و نامه‌های شکایتی به مراجعی مثل حراست دانشگاه و … ارسال کند. با این حال نتوانسته ادعای خود را ثابت کند. سوال من این است که برای اعاده حیثیت می‌توانم چه کنم؟

پاسخ: در دفتر خدمات قضایی بابت افترا یا قذف، شکایت تنظیم کنید. توضیح اینکه در این زمینه، شکایت به مراجع داخل دانشگاه برای شما راهگشا نخواهد بود و حتما باید به دادگستری شکایت کنید.

دیدگاه شما

خبرنامه