انتظار افزایش قیمت های نورد فولاد ایتالیا

تاریخ ارسال : 28 نوامبر 2021 ساعت : 8:20 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

◀️موسسه meps ایتالیا: پاییز معمولا زمانی از سال است که هوا خنک تر می شود و برگ درختان می ریزد. در این بین ممکن است ورق برای بازار محصولات تخت ایتالیا نیز برگردد.

◀️انتظار می رود که فولادسازان ایتالیایی امتیازات بیشتری را در اواخر سال 2021 ارائه دهند. با این حال به نظر می رسد ارزش پایه نورد به کف چرخه فعلی رسیده باشد.

◀️بهبود شرایط تجاری در بازارهای داخلی، صادرکنندگان سنتی را وادار کرده تا در هفته های اخیر قیمت های خود را به مشتریان اروپای غربی افزایش دهند. همچنین سهمیه واردات ورق گرم برای روسیه، ترکیه و هند در سه ماهه چهارم سال به پایان رسیده است.

◀️علاوه بر این، مقادیر قابل توجهی محصول در بنادر محلی دپو شده اند و منتظر تخصیص سهمیه بعدی هستند که قرار است در اول ژانویه 2022 باز شود.

◀️خریداران ایتالیایی تمایل کمی برای متعهد شدن به عرضه های جدید غیر اروپایی در شرایط فعلی دارند.

◀️قیمت های اخیر کشورهای ثالث برای نورد گرم با توجه به کاهش اخیر ارزش پایه داخلی در سطوح مشابه آنچه در داخل پیشنهاد می شود قرار دارد با این حال این موضوع ممکن است یک پدیده موقتی باشد.

◀️تولیدکنندگان فولاد ایتالیا همراه با سایر تولیدکنندگان اروپای غربی، احتمالاً قیمت های پیشنهادی در ماه دسامبر یا قطعاً در آغاز سال آینده را افزایش خواهند داد. این مسئله به دلیل افزایش هزینه های تولید کارخانه ها به ویژه در حوزه انرژی است.

◀️علی‌رغم بهبود وضعیت قیمت، اکثر مراکز خدماتی ایتالیا و نوردکاران به اتخاذ موقعیت های «انتظار و نظاره بازار» ادامه می‌دهند. آنها تمایلی به انجام خریدهای بزرگ، در میان بررسی های دقیق موجودی و جریان نقدینگی، در پایان سال ندارند.

◀️علاوه بر این، فعالیت مصرف کنندگان نهایی متفاوت است. شرکت‌هایی که با صنعت خودرو ارتباط دارند موجودی بالایی دارند و درنتیجه به دنبال فرصت‌های فروش جایگزین در بخش‌های دیگر هستند.

◀️در مقابل، تعدادی از خریداران فولاد ایتالیا به ویژه آنهایی که در بخش کالاهای سفید و بخش ساخت و ساز فعالیت دارند، دوباره به بازار جذب شده اند.

◀️عرضه داخلی فولاد در ایتالیا متناقض باقی مانده است. پیشنهادات لحظه ای شرکت های Acciaierie d’Italia و Liberty Magona برای محصولات گالوانیزه محدود است. گزارش شده است که Acciaierie d’Italia عمدتاً موجودی خود را به مشتریان قدیمی و کسانی که به صورت عمودی با این شرکت ارتباط دارند، می فروشد.

◀️این احتمال وجود دارد که عرضه کنندگان فولاد ایتالیا در سال آینده افزایش فروش به آمریکا را در نتیجه کاهش اقدامات بخش 232 که اخیراً اعلام شده است، هدف گذاری کنند.

دیدگاه شما

خبرنامه