مردی در نیوزیلند به جای دیگران در یک روز ده دوز واکسن کرونا زد

تاریخ ارسال : 14 دسامبر 2021 ساعت : 9:19 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

🔻وزارت بهداشت نیوزیلند گفته است تحقیق درباره مردی را شروع کرده است که گفته می‌شود به جای دیگران ‘تا ده دوز در یک روز واکسن کرونا زده است.’بر اساس گزارش کادر درمانی، این مرد در چندین مرکز واکسن‌زنی در ازای دریافت پول به جای دیگران واکسن دریافت کرده است.

در نیوزلند، اشخاص می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا از طریق وب‌سایت وقت بگیرند یا از طریق پزشک خانواده اقدام کنند یا بدون وقت قبلی به به مراکز واکسنی زنی مراجعه کنند. برای تزریق واکسن، فرد باید نام، تاریخ تولد و آدرس خود را به بدهد و نیازی به ارائه مدرک شناسایی نیست. برای همین جای شخص دیگری واکسن دریافت کردن، کار دشواری نیست.

وزارت بهداشت نیوزیلند گفته است این کار هم به ضرر شخصی است که به جایش واکسن زده شده، هم ممکن است به شخصی که چندین دوز واکسن دریافت کرده آسیب برسد.یک متخصص واکسیناسیون، از دانشگاه اوکلند، گفت که هنوز اطلاعات خاصی در مورد تزریق بیش از اندازه واکسن کرونا نداریم، اما احتمال آسیب جدی به این مرد وجود ندارد.’ما می‌دانیم که دوزهای بالاتر منجر به واکنش‌های عمومی مانند تب، سردرد و بدن درد می‌شود، بنابراین ممکن است که او روز بعد احساس بدی کند اما واکسینه نشدن افراد می‌تواند بر نحوه مدیریت سلامت جامعه اثر بگذارد.’

دیدگاه شما

خبرنامه