گرفتن وام دولتی بدون ضامن از ۱۲ بانک + اسامی

تاریخ ارسال : 24 ژانویه 2022 ساعت : 10:51 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

براساس وعده وزیر اقتصاد قرار است وام بدون ضامن پرداخت شود و ۱۲ بانک موظف هستند این تسهیلات را به مشتریان خود بدهند.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، حدود یک ماه قبل وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌شود.

او شب گذشته در توئیتر خود نوشت: «الوعده وفا با بخشنامه وزارت اقتصاد و پیرو جلسه هفته قبل آقای رئیس‌جمهور، بانک‌های زیرمجموعه این وزارت مکلف شدند تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان افراد حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر دارای رتبه اعتباری مناسب(از بانک محل دریافت حفوف خود) را بدون ضامن انجام دهد.»
 

از کدام بانک‌ها وام بدون ضامن بگیریم؟

از آنجایی که احسان خاندوزی گفته است این وام به بانک‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود، به نظر می‌رسد کارمندانی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند که حقوقشان از سوی یکی از ۱۲ بانک‌ زیر پرداخت شود:

مسکن
سپه
رفاه کارگران
کشاورزی
ملی ایران
پست بانک
توسعه صادرات
صنعت و معدن
قرض الحسنه مهر ایران
صادرات
ملت
تجارت


پرداخت وام کی شروع می‌شود؟

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اقتصاد درباره زمان پرداخت وام بدون ضامن گفته است: بخشنامه اجرای طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن برای برخی از بانک‌ها دیروز ارسال شده و برخی دیگر نیز طی امروز و فردا ارسال خواهد شد و در نهایت، از ابتدای هفته بعد، در بانک‌های دولتی به اجرا خواهد رسید.

مشمولان چه کسانی هستند؟

براساس اظهارات احسان خاندوزی، همه‌ مردم نمی‌توانند بدون ضامن وام بگیرند و فقط شامل حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران ثابت دولت می‌شود.

با این که دولت روی بدون ضامن بودن این وام تاکید می‌کنند، اما از آنجایی که متقاضی باید وام درخواستی خود را از بانک محل دریافت حقوق خود بگیرد، حقوق وام‌گیرنده به عنوان وثیقه نزدیک بانک باقی می‌ماند. همچنین این وام به همه‌ی کارمندان پرداخت نمی‌شود، فقط کسانی که رتبه اعتباری بالایی دارند.

این روزها بانک‌ها از نبود منابع برای پرداخت وام می‌گویند و سخت‌گیری‌های خود را افزایش داده‌اند، در خصوص این طرح تسهیلاتی نیز بانک‌ها می‌توانند با بهانه‌های مختلف رتبه اعتباری متقاضیان وام را رد کند تا وامی پرداخت نکنند.

دیدگاه شما

خبرنامه