بزرگ‌ترین خودروساز جهان، مقام خود را حفظ کرد

تاریخ ارسال : 31 ژانویه 2022 ساعت : 11:33 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

تویوتا با افزایش تولید خود در سال 2021، مقام بزرگ‌ترین خودروساز جهان را حفظ کرد. خودروساز ژاپنی در سال گذشته میلادی، ده میلیون و ۴۹۶ هزار دستگاه ماشین تولید کرد که بیش از ده درصد از سال ۲۰۲۰ بیشتر بود.

گروه فولکس‌واگن، دومین خودروساز بزرگ جهان، سال گذشته هشت میلیون و ۸۸۲ هزار دستگاه تولید کرد که ۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کمتر بود.

کمیابی تراشه‌های کامپیوتری عامل اصلی کاهش تولید در فولکس‌واگن بود که باعث شد این کارخانه مجبور شود خطوط تولید خود را متوقف کرده یا سرعت ساخت ماشین را کاهش دهد.

تویوتا با داشتن ذخیره کافی از تراشه‌های کامپیوتری توانست عنوان پرفروش‌ترین خودروساز آمریکا را از جنرال‌موتورز هم بگیرد. در نود سال گذشته این اولین بار است که جنرال‌موتورز بزرگ‌ترین خودروساز در آمریکا نیست.

تویوتا در سال ۲۰۲۰ با فاصله‌ای کم و تولید حدود ۲۲۰ هزار دستگاه بیشتر از فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز جهان شده بود. کارخانه ژاپنی با تواضع به کسب دوباره این مقام واکنش نشان داد. یک سخنگوی تویوتا گفت: “اول شدن هیچوقت هدف ما نبود و ما کسب این آمار فروش را نتیجه تصمیم تک‌ تک مشتریانی می‌دانیم که از ما حمایت کردند. هدف شرکت ما این است که در کیفیت و ایمنی بهترین باشیم.”

با ادامه بحران کمیابی تراشه‌های کامپیوتری، تویوتا پیش‌بینی کرده که تولیدش در سال جاری میلادی کاهش یابد و شاید به ۹ میلیون دستگاه هم نرسد.

دیدگاه شما

خبرنامه