رقم وام ازدواج برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد

تاریخ ارسال : 07 فوریه 2022 ساعت : 12:31 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی از تعیین رقم وام ازدواج برای سال آینده خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون، گفت:در رابطه با تبصره 16 بودجه که پیرامون تسهیلات بانکی برای اشتغال‌های خرد و متوسط است بانک مرکزی مکلف شد مبلغ 200 هزار میلیارد تومان از محل قرض الحسنه جاری برای اشتغال و وام ازدواج به میزان 120 میلیون تومان برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول فرودین 97 به بعد باشد، در نظر بگیرد. همچنین برای مردان زیر 25 سال و خانم‌های زیر 23 سال هر یک 150 میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.

زارع عنوان کرد: در رابطه با تبصره 16 بودجه که پیرامون تسهیلات بانکی برای اشتغال‌های خرد و متوسط است بانک مرکزی مکلف شد مبلغ 200 هزار میلیارد تومان از محل قرض الحسنه و جاری برای اشتغال و وام ازدواج به میزان 120 میلیون تومان برای زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها از اول فرودین 97 به بعد باشد، در نظر گرفته شده است. همچنین برای مردان زیر 25 سال و خانم‌های زیر 23 سال هر یک 150 میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین از تسهیلات 200 هزار میلیاردی ذکر شده، به منظور اشتغال زایی، 20 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و 7 هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی  قرار خواهد گرفت. همچنین برای فرزند اول 15 میلیون تومان، فرزند دوم 25 میلیون تومان، فرزند سوم 35 میلیون تومان،‌ فرزند چهارم 45 میلیون تومان و از فرزند پنجم به بالاتر 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته برای کسانی که فرزند سوم به بالاتر داشته باشند،‌ مقرر شد که وام 150 میلیون تومانی وعیده یا خرید مسکن در نظر گرفت شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که برای طرح‌های اشتغال زایی در سال آینده در نظر گرفته شده در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد تا در این شوراها تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی همچنین درباره زمان آغاز بررسی بودجه در بودجه 1401 در صحن علنی گفت: تا پایان هفته جمع بندی نهایی بر روی بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد  و با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس، احتمالا از اوایل اسفند بررسی بودجه در صحن علنی را خواهیم داشت.

دیدگاه شما

خبرنامه