روند گسترش کریپتو در بازارهای نوظهور

تاریخ ارسال : 08 فوریه 2022 ساعت : 10:38 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

سال گذشته بازارهای نوظهور در خط مقدم رشد گسترده پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال قرار داشتند. با توجه به اینکه این رشد به طور گسترده تا سال 2022 ادامه خواهد داشت، طیفی از کشورها نیز این روند را در پیش خواهند گرفت.


شروع Covid-19 باعث گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال در تعدادی از اقتصادهای نوظهور شد. به عنوان مثال، نیجریه، بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال آفریقا، پیشروترین کشور جهان در پذیرش ارزهای دیجیتال در سال 2020 بود و ویتنام و فیلیپین به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. رشد جهانی ارزهای دیجیتال در طول سال 2021 نیز ادامه یافت. تا پایان سال، ارزش کل بازار این بخش 187.5 درصد رشد کرده بود و ارزش کل بازار روی هم 2 تریلیون دلار بود.


در سراسر سال 2021، سریع ترین نرخ پذیرش یک بار دیگر در بازارهای در حال ظهور مشاهده شد و ویتنام، هند و پاکستان به ترتیب اول، دوم و سومین رتبه را در این راستا به خود اختصاص دادند.


بسیاری پیش بینی می کنند که استفاده از ارزهای دیجیتال در آینده در بازارهای نوظهور گسترش بیشتری خواهد داشت. در واقع، در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این گسترش چه شکلی در اقتصادهای مختلف خواهد داشت. به عنوان مثال، در دسامبر سال گذشته، اعلام شد که مرکز تجارت جهانی دبی به یک منطقه رمزنگاری و تنظیم کننده ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مجازی تبدیل خواهد شد. سال گذشته بورس فیلیپین نیز اعلام کرد که به دنبال تبدیل شدن به یک پلت فرم برای تجارت دارایی های رمزنگاری شده است.


نگرانی در مورد انتشارات زیست‌ محیطی ارزهای دیجیتال فراوان است. با این حال، بسیاری از ارزهای دیجیتال کم انرژی توسعه یافته اند، که نیاز به مصرف مقادیر زیاد برق ندارند. با افزایش شتاب جهانی کاهش انتشار کربن، انتظار می رود سرعت نوآوری در فضای سبز رمزنگاری شتاب بیشتری بگیرد.


منبع: Oxford Business Group

دیدگاه شما

خبرنامه