سرقت گوشی های موبایل وارداتی توسط کارمند شرکت

تاریخ ارسال : 03 فوریه 2022 ساعت : 11:55 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

کارمند شرکت فروش گوشی‌های تلفن همراه با اجیر کردن سه مأمور قلابی نقشه سرقت 89 گوشی تلفن را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل رئیس یک شرکت خصوصی واردات گوشی تلفن همراه به پلیس رفت و از سرقت 89 گوشی تلفن همراه شرکت شکایت کرد و گفت: 89 گوشی تلفن همراه را که بیش از یک میلیارد تومان ارزش دارد مدتی قبل سفارش دادم. روز حادثه یکی از کارمندان شرکت به نام سهراب برای گرفتن گوشی‌ها شرکت را ترک کرد.

او ادامه داد: چند ساعتی گذشت اما از سهراب خبری نشد، چند بار با تلفن همراهش تماس گرفتم اما بی‌فایده بود. نگران شدم که ساعاتی بعد سهراب وارد شرکت شد اما ظاهرش به هم ریخته و مجروح بود. آن‌طور که سهراب گفت، در مسیر بازگشت به دفتر و در حالی که 89 گوشی تلفن همراه داخل خودرواش بود، چند نفر با عنوان مأمور راه را بر او سد کردند. مردان مأمورنما، مدعی شدند که او گوشی‌های غیرمجاز حمل می‌کند و به زور سوار خودرواش شدند، هر چه سهراب اصرار می‌کند که مجوز دارد ولی آنها سهراب را تا مسافتی می‌برند و در نهایت هم او را از خودرواش به بیرون پرتاب کرده و گوشی‌ها و خودرو را سرقت کرده‌اند.
با شکایت رئیس شرکت، تحقیقات به دستور بازپرس افراسیاب رفیع‌زاده، برای دستگیری مأموران قلابی آغاز شد. در بررسی‌های اولیه و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، این احتمال مطرح شد که سرقت از سوی فردی آشنا طراحی شده است.
با این احتمال کارمندان شرکت تحت نظر قرار گرفته و در بررسی‌ها معلوم شد یکی از کارمندان به نام کاوه، با آنکه وضع مالی متوسطی داشته، اما مدتی است که اقدام به خرید و فروش دلار کرده و وضع مالی خوبی پیدا کرده است.
کاوه به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و گرچه ابتدا منکر سرقت بود اما در مواجهه با مدارک پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: وضع مالی‌ام خوب نبود و چندین بار هم از رئیس شرکت خواستم با اضافه حقوقم موافقت کند، اما جواب او منفی بود. وضعیت مالی‌ام روز به روز بدتر می‌شد تا اینکه یک روز به فکر سرقت افتادم. من باشگاه بدنسازی می‌رفتم و در آنجا با سه پسر جوان دوست شده بودم. با سه دوستم در رابطه با سرقت صحبت کردم و از آنها خواستم که به عنوان مأمور برای سرقت وارد عمل شوند.
سهم 90 میلیونی
کارمند متخلف شرکت گفت: وقتی با خبر شدم که محموله سنگین گوشی تلفن همراه مدل بالا را شرکت خریداری کرده و سهراب برای گرفتن گوشی‌ها قرار است برود ساعت رفت و آمد، مسیر و حتی تصویر سهراب را برای سه مأمور قلابی فرستادم و آنها هم نقشه سرقت را اجرا کردند. از این سرقت من تنها 90 میلیون تومان سهمم شد و باقی را سه همدستم برداشتند.
با اعتراف مرد جوان، سه همدست او بازداشت شده و متهمان به همدستی در این سرقت اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: بعد از سرقت محموله گوشی تلفن همراه، آنها را به مخفیگاهمان منتقل کرده و خودرو را در یکی از محله‌های تهران رها کردیم. 30 گوشی تلفن همراه را فروختیم و 90 میلیون تومان را به کاوه داده و مابقی را هم بین خودمان سه نفر تقسیم کردیم. تصمیم داشتیم آب‌ها که از آسیاب افتاد، مابقی گوشی‌ها را هم بفروشیم.
با اعتراف متهمان، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت، آنها در اختیار اداره آگاهی قرار داده شده و تحقیقات ادامه دارد.

دیدگاه شما

خبرنامه