پیشروی بیت‌کوین به سوی تقاطع مرگ

تاریخ ارسال : 24 ژانویه 2022 ساعت : 10:50 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بیت‌کوین در پی یکی از بدترین افت قیمت‌های سال‌های اخیر، در حال نزدیک شدن به الگویی در بازار، معروف به تقاطع مرگ، است.

بهای این رمزارز در پی هفت روز پیاپی روند کاهشی، امروز دوشنبه به پایین‌تر از 35 هزار دلار سقوط کرد تا طولانی‌ترین روند افت از اوت ۲۰۱۹ به بعد و بدترین آغاز سال از ۲۰۱۲ به بعد شکل بگیرد.

بیت‌کوین از آن زمان تا حدودی بهبود یافت اما تحلیلگران بازار در حال حاضر مراقبند که ببینند آیا می‌تواند وضعیت خود را حفظ کند و در بالاتر از وضعیت وحشتناک «تقاطع مرگ» باقی بماند یا خیر.

این اصطلاح دهشت‌آور به وضعیتی اشاره دارد که میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت‌کوین با حرکت رو به پایین، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را قطع کند و در واقع به معنای پایان یافتن روند افزایشی بازار است. فروپاشی سال ۱۹۲۹ قیمت‌ها در بازار وال‌استریت و بحران مالی سال ۲۰۰۸ از موارد معروف بروز وضعیت تقاطع مرگ در بازارهای سنتی‌اند.

هم اکنون قیمت معامله بیت‌کوین به پایین‌ترین حد از سپتامبر ۲۰۲۱ به بعد رسیده است. در آن زمان، وضعیت تقاطع طلایی رخ داده بود که نقطه مقابل تقاطع مرگ است.

بیت‌کوین پیش از این وضعیت، جهشی قوی در ماه نوامبر داشت و بهای آن به میزان بی‌سابقه بیش از ۶۸ هزار دلار رسید.

معامله‌کنندگان و تحلیلگران رمزارز همچنین مراقبند که ببینند آیا قیمت بیت‌کوین می‌تواند بالاتر از ۴۰ هزار دلار باقی بماند یا نه. این عدد تراز پشتوانه‌ای کلیدی در سراسر سال گذشته بود.

اگر قیمت بیت‌کوین به زیر این حد روانی برسد، تحلیلگران هشدار داده‌اند ممکن است شیب فروش زیر قیمت بیت‌کوین از این هم بیشتر شود.

معامله‌گران رمزارز در روزهای اخیر برای نقد کردن دارایی خود اقدام کرده‌اند و داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد که در روز دوشنبه، بیش از ۳۴۰ میلیون دلار رمزارز نقد شده است.

بیشترین میزان نقد شدن بیت‌کوین را صرافی بیت‌مکس انجام داد. یکی از معامله‌گران در این صرافی معادل پنج میلیون و ۹۶۰ هزار دلار رمزارز فروخت. البته احتمال دارد این فروش رمزارز همچنان ادامه داشته باشد و رقم‌های بالاتر از این هم به صرافی‌ها وارد شود.

اول هفته جاری، بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت‌کوین از یک کیف پول ناشناس حساب صرافی کوین‌بیس وارد شد.

روند نزولی بیت‌کوین در کل بازار رمزارز نیز تا حد زیادی بازتاب داشت و قیمت اتریوم (ETH)، بایننس‌ کوین (BNB) و سولانا (SOL) نیز در آغاز سال ۲۰۲۲ افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

این افت قیمت عوامل بسیاری داشته است از جمله اینکه انتظار می‌رود در سال جدید خزانه فدرال ایالات متحده نرخ سود را دست کم چهار برابر کند و استخراج بیت‌کوین در قزاقستان نیز با دشواری مواجه شده است.

دیدگاه شما

خبرنامه