چرا هنوز به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیاز داریم؟

تاریخ ارسال : 08 فوریه 2022 ساعت : 10:56 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

یوان دیجیتال چین در این هفته آماده حضور در صحنه جهانی است و ورزشکاران خارجی و سایرین در المپیک پکن می توانند برای اولین بار از آن استفاده کنند. مردم می توانند از طریق یک برنامه در تلفن هوشمند خود به یوان دیجیتال دسترسی داشته باشند. یوان دیجیتال قبلاً در شهرهای مختلف چین به صورت آزمایشی اجرا شده است و در نیمه دوم سال 2021 در بیش از 8 میلیارد دلار تراکنش استفاده شده است. تلاش های چین همچنین سایر کشورها را به فکر کردن در مورد ارزهای دیجیتالی خود ترغیب کرده است. به گفته شورای آتلانتیک، نزدیک به 90 کشور که بیش از 90 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهند، فعالانه در حال بررسی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند. برخی استدلال می کنند که ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی نیاز به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را از بین خواهند برد. اما در واقع برعکس این موضوع صادق است.


ظهور ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی اهمیت ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز را که نسبتا خصوصی هستند و توسط هیچ دولتی کنترل نمی شوند، برجسته می کند. در حالی که ارز دیجیتال چین می تواند مزایای زیادی مانند سهولت و کارایی پرداخت ها را ارائه دهد، اما حریم خصوصی ندارد و به دولت دید بیشتری نسبت به تراکنش های مالی شهروندانش می دهد.


به گزارش فولاد ایران، یکی از مزایای اصلی بیت کوین این است که هیچ دولتی نمی تواند شما را از ارسال یا دریافت آن منع کند و هیچ دولتی نمی تواند شبکه را ببندد. بیت کوین همچنین یک شکل نسبتا خصوصی پول است، به این معنا که تنها چیزی که برای ارسال و دریافت بیت کوین نیاز دارید آدرسی است که از رشته ای از اعداد و حروف تشکیل شده است. برخی صرفاً به این دلیل به سمت ارزهای رمزنگاری شده جذب می شوند که معتقدند حتی تراکنش های کاملاً قانونی نیز باید از حمایت های اولیه حریم خصوصی برخوردار شوند.


منبع: CNN

دیدگاه شما

خبرنامه