بازخوانی هشدار بیل گیتس در مورد بیت کوین

تاریخ ارسال : 12 مارس 2022 ساعت : 9:40 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

  • پس از انتشار فرمان اجرایی بایدن در خصوص نظارت بیشتر بر بازار ارزهای دیجیتال، مصاحبه بیل گیتس در سال گذشته که در مورد بیت‌کوین به مردم هشدار می‌داد، مجددا پخش شده است.

 بیت‌کوین توسط بسیاری از افراد مشهور و ستاره‌های فناوری در سراسر جهان به طور گسترده‌ای پذیرفته شده است. اما بیل گیتس در میان آنها قرار ندارد. 

میلیاردر معروف، بیل گیتس،سال گذشته در مصاحبه خود گفت: “اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید، مراقب باشید.” وی هشدار داد که ارزش رمزارزها می‌تواند دچار نوسان شود که اساسا می‌توان آن را با یک توییت از بنیان‌گذار تسلا، ایلان ماسک، افزایش یا کاهش داد.

پس از آن که روز چهارشنبه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی اولین استراتژی رمزارز این کشور را امضا کرد، این سخنرانی بیل گیتس مجددا پخش شد.

گیتس در این مصاحبه اذعان داشت: “ایلان پول زیادی دارد و بسیار دنیا دیده است، بنابراین، من نگران این موضوع نیستم که ارزش بیت‌کوین او بالا برود یا پایین بیاید. من فکر می‌کنم افرادی به این هیجانات کشیده می‌شوند که ممکن است پول زیادی برای پس‌انداز نداشته باشند، بنابراین من نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین نیستم.

بنیان‌گذار مایکروسافت اضافه کرد که بنیاد بیل و ملیندا گیتس در واقع درگیر رمزارزهای بسیاری می‌شود، اما تنها زمانی که متوجه شوید چه کسی این تراکنش را انجام می‌دهد.

گیتس اعتقاد دارد که “پول دیجیتال چیز خوبی است”، به ویژه زمانی که برای تأمین مالی کشورهای فقیرتر و دریافت پول برای شهروندان آنها به صورت کارآمدتر استفاده شود.

بیل گیتس ممکن است از این که جو بایدن یک فرمان اجرایی امضا کرده که به آژانس‌های فدرال مانند خزانه‌داری ایالات متحده دستور می‌دهد تا توصیه‌های سیاستی مرتبط با رمزنگاری را ارائه کنند خشنود باشد که به حفاظت از مصرف‌کننده، ثبات مالی، فعالیت غیرقانونی، رقابت‌پذیری، شمول مالی و نوآوری مسئولانه می‌پردازد.

حال، فرمان اجرایی امضا شده توسط جو بایدن چیست؟

رییس جمهورآمریکا یک فرمان اجرایی را امضا کرد که در آن یک رویکرد کلی دولت برای رسیدگی به خطرات و به حداکثر رساندن مزایای دارایی‌های دیجیتال و فناوری‌های حمایت کننده از آنها تشریح می‌شود. 

یک خط مشی ملی برای دارایی‌های دیجیتال در این دستور تعریف شده که شش اولویت کلیدی را مشخص می‌کند: حمایت از مصرف کننده و سرمایه گذار، ثبات مالی، تامین مالی غیرقانونی، رهبری ایالات متحده در سیستم مالی و رقابت اقتصادی، شمول مالی و نوآوری مسئولانه.

جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، گفت که این تلاش «یک سیستم مالی عادلانه، فراگیرتر و کارآمدتر» را ارتقا می‌دهد و در عین حال با تأمین مالی غیرقانونی مقابله کرده و از تهدیدات علیه ثبات مالی و امنیت ملی جلوگیری می‌کند.

به گفته یک مقام ارشد دولتی، دولت بایدن محبوبیت رو به رشد ارزهای دیجیتال را فرصتی برای کشف خطرات و مزایای دارایی‌های دیجیتال می‌داند.

دیدگاه شما

خبرنامه