با برگشت ایران، اوپک پلاس باید سهمیه ها را تغییر دهد

تاریخ ارسال : 16 مارس 2022 ساعت : 11:25 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
با برگشت ایران، اوپک پلاس باید سهمیه ها را تغییر دهد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اگر توافق هسته‌ای جدید ایران به نتیجه برسد و زمینه بازگشت صادرات نفت ایران را فراهم کند گروه اوپک پلاس باید درباره نحوه توزیع بهینه سهمیه های تولید نفت توافق کند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لاوروف گفت مکانیزمهایی برای محدود کردن نوسان در صورت بازگشت نفت ایران به بازار جهانی وجود دارد که از سوی صادرکنندگان و واردکنندگان حس خواهد شد.

 وزیر خارجه روسیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت و گو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود اظهار کرد: در وهله نخست این سازمان اوپک پلاس است که ایران در آن حضور دارد و در وضعیتهای مربوط به ورود حجم جدیدی از هیدروکربنها در بازار جهانی، توافقهای جدیدی درباره نحوه توزیع سهمیه های تولید صورت می‌دهد. من مطمئنم که چنین کار سازنده ای به زودی انجام خواهد شد زیرا تمامی مسائل مربوط به بازگشت نفت ایران به بازار حل و فصل شده است.

لاوروف از سرگیری صادرات نفت ایران را بخش اساسی از این توافق برشمرد که روسیه از آن حمایت کرده است.

مذاکرات درباره توافق هسته‌ای هفته گذشته پس از اینکه روسیه اصرار کرد تجارتش با ایران باید در برابر تحریمهایی که به دلیل جنگ در اوکراین اعمال شده مصون بماند متوقف شد.

این توافق، قرارداد برنامه جامع اقدام مشترک سال ۲۰۱۵ که از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان، اتحادیه اروپا و ایران امضا شد را احیا می کند و به برچیده شدن تحریمها علیه صادرات نفت ایران منتهی می‌شود.

بر اساس گزارش پلاتس، “اس اند پی گلوبال کامودیتی اینسایتس” پیش بینی کرد در صورت حصول توافق و رفع کامل تحریمها تا ماه می، تولید نفت ایران تا اوت به میزان ۷۵۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند و اجازه می‌دهد حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز صادرات از محل ذخایر انجام بگیرد.منبع: ایسنا

دیدگاه شما

خبرنامه