جزییات فرمان اجرایی بایدن در مورد رمزارزها فاش شد

تاریخ ارسال : 09 مارس 2022 ساعت : 10:58 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
جزییات فرمان اجرایی بایدن در مورد رمزارزها فاش شد

بیانیه خزانه داری آمریکا در مورد رمزارزها یک روز زودتر منتشر شد و سپس از سایت حذف شد.بیانیه ای از جنت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده در مورد فرمان اجرایی جو بایدن در حوزه دارایی های دیجیتالی، که خواستار تلاش برای حمایت از نوآوری و در عین حال پرداختن به ریسک در این صنعت است.

بیانیه یلن یک روز زودتر ظاهراً به اشتباه منتشر شد و به سرعت حذف شد، اما در یک آرشیو وب ثبت شد. اطلاعات اولیه درباره جزئیات فرمان اجرایی رییس جمهور بایدن که قرار است به زودی منتشر شود را به اشتراک می گذارد. این دستور خواستار «رویکردی هماهنگ و جامع برای سیاست دارایی دیجیتال» است.

در بیانیه یلن آمده است که این فرمان اجرایی می تواند “منفعت قابل توجهی برای ملت، مصرف کنندگان و کسب و کارها داشته باشد.”

همچنین در این طرح خطرات مربوط به تامین مالی غیرقانونی، حمایت از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران و جلوگیری از تهدیدات سیستم مالی و اقتصاد گسترده‌تر را بررسی خواهد کرد.

یلن همچنین گام بعدی را که وزارت خزانه داری در یادگیری درک دارایی های دیجیتال و نحوه تنظیم آنها در چارچوب پارامترهای دستور اجرایی برمی دارد، تشریح کرد.

جزییات فرمان اجرایی بایدن در مورد رمزارزها فاش شد

کاخ سفید و جو بایدن از ژانویه در حال کار بر روی یک فرمان اجرایی مربوط به دارایی های دیجیتالی هستند.

برای کمک به خزانه داری در تلاش هایش، سایر آژانس ها برای ایجاد گزارشی درباره «آینده پول و سیستم های پرداخت» همکاری خواهند کرد. این کار با مشارکت بازیگران بین المللی به منظور “ارتقای استانداردها” انجام خواهد شد.

وزارت خزانه داری همچنین شورای نظارت بر ثبات مالی را تشکیل خواهد داد تا مشخص کند که آیا “تدابیر مناسب” وجود دارد یا خیر. این تلاش‌ها به کارهای در حال انجامی که یلن گفت که دپارتمان او قبلاً با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) و دفتر کنترل ارز (OCC) در مورد استیبل کوین‌ها انجام داده است، اضافه خواهد شد.

در این بیانیه آمده است که فرمان اجرایی پیامدهای جهانی خواهد داشت، زیرا “ما با شرکای بین المللی خود برای ارتقای استانداردهای قوی و زمینه بازی برابر همکاری خواهیم کرد.”

یلن همچنین گفت که خزانه داری به همکاری با گروه های حمایت از سرمایه گذاران و کارشناسان مختلف ادامه خواهد داد و اظهار کرد:

وزارت خزانه داری برای ارتقای یک سیستم مالی عادلانه تر، فراگیرتر و کارآمدتر تلاش خواهد کرد، در حالی که بر کار مداوم ما برای مقابله با تامین مالی غیرقانونی و جلوگیری از خطرات برای ثبات مالی و امنیت ملی استوار است.”

تاکنون واکنش های متفاوتی از سوی اعضای برجسته جامعه کریپتو صورت گرفته است. ایوان ون نس، بنیانگذار Week In Ethereum، این بیانیه را یک بیانیه غیرقابل قبول خواند.

اما آرون مک‌دونالد، بنیانگذار Altered State Machine (ASM) واکنش شدیدتری را در مورد این بیانیه به اشتراک گذاشت. او در توییتی نوشت: احساسات یلن نشان می‌دهد که او به دنبال راهی است تا «اطمینان حاصل کنیم که قوی‌ترین سلاح را در دنیا داریم و آن دلار به عنوان تسویه حساب جهانی است.»

دیدگاه شما

خبرنامه