خیز دوباره کرونا در چین، کارخانه فاکسکان اپل را تعطیل کرد

تاریخ ارسال : 14 مارس 2022 ساعت : 4:16 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

گفته می‌شود کارخانه فاکسکان چین به‌صورت موقت تعطیل شده است. دلیل این موضوع اعمال محدودیت‌های تازه ناشی از خیزش دوباره کرونا در این کشور است.

در حال حاضر اپل، سامسونگ و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا محصولات خود را در چین تولید می‌کنند. به‌طور مثلا کارخانه فاکسکان چین به‌صورت اختصاصی به تولید محصولات اپل از جمله آیفون و آی‌پد می‌پردازد. حالا گفته می‌شود به دلیل خیزش دوباره کرونا در چین، کارخانه‌های فاکسکان و چند کارخانه بزرگ دیگر شنژن چین موقتاً تعطیل شده‌اند.

با افزایش دوباره مبتلایان شنژن، دولت چین تصمیم گرفته محدودیت‌هایی جدی را در این شهر ۱۷ میلیونی اعمال کند. گفته می‌شود تنها در روز یکشنبه ۶۰ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در شنژن گزارش شده است.

تعطیلی کارخانه فاکسکان تأثیر بزرگی روی اپل و سامسونگ دارد

فاکسکان بزرگترین سازنده قطعات الکترونیکی در دنیاست که به‌صورت قراردادی کار می‌کند. این کارخانجات بزرگترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات سامسونگ و اپل محسوب می‌شوند. بسیاری از غول‌های فناوری دیگر مثل هواوی، تنسنت و اوپو نیز مقر اصلی خود را در شهر شنژن بنا کرده‌اند که در نزدیکی مرز هنگ‌کنگ قرار دارد. فاکسکان می‌گوید فعالیت کارخانه‌های Longhua و Guanlan خود را تا اطلاع ثانوی متوقف می‌کند. البته تمامی کارخانجات فاکسکان در شنژن نیستند اما به گزارش Nikkei بزرگ‌ترین آن‌ها در این شهر قرار دارند.

چین که منبع شیوع کرونا محسوب می‌شود در ماه‌‌های اخیر تعداد مبتلا و مرگ میر چندانی نداشت.  در واقع تعداد مبتلایان روزانه در چین در مدتی نزدیک به یک سال کمتر از ۱۰۰ نفر گزارش می‌شد. اما حالا به نظر می‌رسد این تعداد روزانه به بیش از ۶۰۰ نفر رسیده است. چین همچنین تصمیم گرفته علاوه بر شنژن، محدودیت‌های تازه‌ای را در پایتخت خود شانگهای، پرجمعیت‌ترین شهر دنیا، اعمال کند. از این پس ارائه تست منفی PCR برای خروج از این دو شهر بزرگ الزامی است؛ حداقل تا زمانی که آمار مبتلایان کاهش چشمگیری پیدا کند.

کاهش تولید محصولات اپل و سامسونگ می‌تواند بر روی عرضه و شاید قیمت این محصولات تأثیر بگذارد. سامسونگ به‌تازگی عرضه جهانی سری گلکسی S22 را آغاز کرده است. اپل نیز به‌تازگی از آیفون SE 2022، آی‌پد ایر جدید و سری جدید مک رونمایی کرده و تعطیلی کارخانه‌های فاکسکان می‌تواند عرضه همه این محصولات را با مشکل مواجه کند.منبعT

دیدگاه شما

خبرنامه