راز پولدار شدن؛ تا اینو ندونی پولدار نمیشی

تاریخ ارسال : 16 مارس 2022 ساعت : 5:51 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
راز پولدار شدن؛ تا اینو ندونی پولدار نمیشی

عادت هایی در افراد میلیونر وجود دارند که راز ثروتمند شدند آن ها است. آگاهی از راز پولدارشدن افراد میلیونر میتواند راه میانبری برای پولدار شدن شما باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، هوش، استعداد و جذابیت عالی هستند، اما معمولا این ها چیزی نیستند که ثروتمند ها را از فقیرتر ها جدا می کند. برخی از تفاوت ‌های بین ثروتمند و فقیر آشکار است، اما برخی دیگر کمی شگفت ‌انگیزتر هستند.

راز پولدار شدن و عادت هایی که برای ثروتمند شدن باید داشته باشید

در اینجا به شما کمک می کنیم تا با عادت هایی که لازم است برای میلیونر شدن در خودتان ایجاد و تقویت کنید، آشنا شوید.

در حد توان تان زندگی کنید

افراد ثروتمند با سرمایه گذاری روی آینده شان، از ولخرجی پرهیز می کنند. آن ها 20 درصد از درآمد خالص شان را پس انداز می کنند و با 80 درصد باقی مانده زندگی می کنند.

معمولا کسانی که از نظر مالی در مضیقه هستند بیشتر از درآمدشان خرج می کنند و بدهی شان بیشتر از دخل شان است. اگر می ‌خواهید به چالش‌ های مالی پایان دهید، باید پس‌انداز و بودجه ‌بندی کنید.

چند راه معقول برای بودجه بندی هزینه خالص ماهانه عبارتند از:

  1. مهم نیست که مالک یا مستاجر هستید، بیشتر از 25 درصد برای مسکن خرج نکنید.
  2. بیش از 15 درصد برای غذا خرج نکنید.
  3. سرگرمی‌هایی مثل رستوران رفتن، سینما و هر چیز دیگری را به بیش از 10 درصد از هزینه‌های تان محدود کنید. تعطیلات نباید بیش از 5 درصد از دستمزد خالص سالانه تان را شامل شود.
  4. بیش از 5 درصد برای وام خودرو خرج نکنید و هیچ وقت چیزی اجاره نکنید. 94 درصد از ثروتمندان به جای لیزینگ؛ ماشین می خرند. این افراد خودروهایشان را تا زمانی که خیلی به خرج نیفتاده، نگه می دارند و در طول این مدت خیلی مراقب هستند تا در دراز مدت در هزینه شان صرفه جویی کنند.
  5. از کارت اعتباری تان زیادی خرج نکنید. اگر این کار را انجام می ‌دهید، نشانه این است که باید از هزینه هایتان را کم کنید.
  6. پس ‌انداز و سرمایه‌گذاری را دو چیز کاملا متفاوت در نظر بگیرید. شما هیچ وقت نباید از پس اندازتان پولی خرج کنید. سعی کنید شش ماه از هزینه های زندگی تان را در یک صندوق اضطراری ذخیره کنید تا در صورت از دست دادن شغل یا کسب و کارتان بتوانید روی ‌آن حساب کنید.
پس انداز

هر روز مطالعه کنید

خواندن اطلاعاتی که دانش تان را در مورد کسب و کار یا حرفه تان افزایش می دهد، شما را برای همکاران یا مشتریان ارزشمندتر می کند. در بین افراد ثروتمند، اکثرا هر روز 30 دقیقه یا بیشتر مطالعه می کنند و مهم تر از آن اینکه از زمان مطالعه شان به خوبی استفاده می کنند:

  1. در طول رفت و آمدشان به کتاب های صوتی گوش می دهند.
  2. مطالب آموزشی مرتبط با شغل شان را مطالعه می کنند.
  3. برای پیشرفت فردی شان مطالعه می کنند.
  4. زندگی نامه افراد موفق را می خوانند.
  5. رویداد های جاری را مطالعه می کنند.
  6. در مورد تاریخ مطالعه می کنند.
  7. تعداد بسیاری کمی صرفا به منظور سرگرم شدن، مطالعه می کنند.

دلیل این که افرادِ موفق مطالعه دارند این است که سطح شان را بالاتر ببرند. این افراد با افزایش دانش شان، می توانند فرصت های بیشتری که به پول بیشتر تبدیل می شود را کشف کنند. در مقابل تنها یک نفر از هر 50 نفری که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، به مطالعه روزانه برای پیشرفت شخصی می پردازد و در نتیجه فقرا از نظر حرفه ای رشد نمی کنند و جزو اولین کسانی هستند که اخراج یا تعدیل نیرو می شوند.

وب گردی را کم کنید

تلویزیون را فراموش کنید و زمان کم تری را برای گشت و گذار در اینترنت صرف کنید. آیا می دانید چه مقدار از زمان ارزشمندتان را در مقابل صفحه نمایش تلویزیون از دست می دهید؟ اکثر افراد ثروتمند کم تر از یک ساعت در روز تلویزیون تماشا می ‌کنند و تقریبا همین تعداد کم تر از یک ساعت در روز را صرف اینترنت می‌ کنند مگر این که مربوط به شغل شان باشد.

در مقابل، این افراد موفق از اوقات فراغت شان برای توسعه فردی، شبکه سازی، انجام کار های داوطلبانه، کار کردن در مشاغل یا کسب و کار های جانبی یا دنبال کردن هدفی استفاده می کنند که منجر به سود می شود؛ اما اکثر افرادی که از نظر مالی دچار مشکل هستند، یک ساعت یا بیشتر در روز را صرف تماشای تلویزیون و استفاده تفریحی از اینترنت می کنند.

استفاده از فضای مجازی

احساسات تان را کنترل کنید

لازم نیست هر فکری را به زبان بیاورید. وقتی هر چیزی که در ذهن تان می گذرد را می گویید، احتمال صدمه روحی زدن به دیگران وجود دارد. افراد ثروتمند اجازه بروز احساسات شان را نمی دهند. آن ها می دانند که اگر به احساسات اجازه بدهند کنترل شان کند ممکن است روابط شان در محل کار و خانه از بین برود.

ترس شاید مهم ترین احساس منفی باشد که باید کنترل شود. هر تغییری، حتی تغییرات مثبتی مثل ازدواج یا ترفیع، می تواند باعث ایجاد احساس ترس شود. افراد ثروتمند ذهن شان را برای غلبه بر این افکار شرطی کرده اند، در حالی که افرادی که از نظر مالی با مشکل مواجه می شوند، تسلیم ترس می شوند و اجازه می دهند که آن ها را از انجام کار ها باز دارد.

شبکه سازی کنید و به طور منظم داوطلب شوید

اگر زمان تان را صرف حضور پیدا کردن در جامعه تان کنید، روابط ارزشمندی ایجاد خواهید کرد که می تواند منجر به جذب مشتری بیشتر شود یا به شما کمک کند تا شغل بهتری پیدا کنید. تقریبا اکثر افراد ثروتمند حداقل پنج ساعت در ماه به صورت شبکه ای و داوطلبانه فعالیت می کنند. در میان کسانی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند، از هر 10 نفر فقط یک نفر این کار را انجام می دهد.

یکی از مزیت های فعالیت های داوطلبانه روابطی است که به وجود می آید. توسعه روابط شخصی با این افراد منجر به روابط تجاری خوبی در آینده می شود.

فرد موفق

از حیطه کار و تجارت فراتر بروید

افراد ناموفق به سندرم “در حیطه وظایف من نیست” مبتلا هستند و در نتیجه، هیچ وقت مسئولیت بیشتری به آن ها داده نمی شود و دستمزد شان هر سال به صورت جزئی افزایش می یابد تازه اگر اصلا بتوانند شغل شان را نگه دارند. از سوی دیگر افراد ثروتمند، با نوشتن مقالات مرتبط با صنعت شان، سخنرانی در رویداد های صنعتی و شبکه سازی، به چشم کارفرمایان یا مشتریان معتبرتر به نظر می رسند.

هدف تعیین کنید، نه آرزو

شما نمی توانید برای رسیدن به یک آرزو کاری بکنید، اما می توانید در مسیر رسیدن به یک هدف تلاش کنید. اکثر ثروتمندان حداقل یک هدف اصلی را در زندگی شان دنبال می کنند.

از اهمال کاری بپرهیزید

افراد موفق می دانند که به تعویق انداختن کار روی کیفیت تاثیر بدی می گذارد و باعث نارضایتی کارفرمایان و یا مشتریان می شود. پنج استراتژی وجود دارد که به شما کمک می کند تا از اهمال کاری پیشگیری کنید، عبارتند از:

  • لیستی از کار ها و اهداف روزانه تان تهیه کنید. شما باید هر روز بیشتر وظایف تان را تکمیل کنید.
  • روزانه پنج فعالیت برای انجام دادن داشته باشید. این فعالیت ‌ها باید چیز های حیاتی باشند که به شما در رسیدن به هدف کمک می کنند.
  • ضرب‌الاجل ‌های غیرواقعی برای خودتان تعیین کنید. هیچ اشکالی ندارد کارتان زودتر تمام شود!
  • شرکای مسئول داشته باشید. حداقل هر هفته با آن ها ارتباط برقرار کنید و مطمئن شوید که شما را به جلو هل می دهند.
  • یک جمله تاکیدی مثل “حالا انجامش بده” را با خودتان بار ها و بار ها تکرار کنید تا زمانی که یک کار یا پروژه را شروع کنید.
به تعویق انداختن کارها

کم تر صحبت کنید و بیشتر گوش بدهید

نسبت 5 به 1 تقریبا درست است؛ شما باید به ازای هر دقیقه ای که صحبت می کنید پنج دقیقه به صحبت های دیگران گوش دهید. افراد ثروتمند ارتباطات خوبی دارند زیرا شنوندگان خوبی هستند. آن ها می ‌دانند که شما فقط با گوش دادن به حرف ‌های دیگران می ‌توانید چیز یاد بگیرید.

از افراد سمی دوری کنید

ما فقط به اندازه افرادی موفق هستیم که بیشترین زمان را با آن ها می گذرانیم. اکثر افراد موفق و ثروتمند با افراد موفق دیگر معاشرت می کنند؛ اما اکثر کسانی که از نظر مالی دچار مشکل هستند، با امثال خودشان وقت می گذرانند.

اگر می خواهید مشکلات مالی تان کم تر شود، باید هر کدام از روابطتان را ارزیابی کنید و مشخص کنید که آیا یک رابطه غنی (با کسی که می تواند به شما کمک کند) یا یک رابطه فقر (با کسی که شما را عقب می اندازد) است. رابطه غنی می تواند به شما کمک کند شغل بهتری پیدا کنید و فرصت های جدیدی را برایتان ایجاد می کند.

تسلیم نشوید

کسانی که در زندگی موفق هستند سه چیز مشترک دارند:تمرکز، پشتکار و صبر. آن ها به این راحتی ها از دنبال کردن اهداف شان دست بر نمی دارند. اما کسانی که از نظر مالی مشکل دارند، سریع تسلیم می شوند.

تسلیم نشدن

باور هایی که باعث محدودیت تان می شوند را کنار بگذارید

اگر از نظر مالی با شکست رو به رو می شوید، احتمالا قبلا برخی از این جملات نادرست را به خودتان گفته اید، به طور مثال “افراد فقیر نمی توانند ثروتمند شوند. افراد ثروتمند خوش شانس و افراد فقیر بدشانس هستند. من باهوش نیستم. من نمی توانم هیچ کاری را درست انجام دهم. من در هر تلاشی شکست می خورم.”

هر یک از این باور های خود محدود کننده، رفتار شما را به شیوه ای منفی تغییر می دهد. تقریبا اکثر ثروتمندان موفقیت شان را در زندگی به باورهای شان نسبت می دهند.

یک مربی یا مشاور بگیرید

در میان ثروتمندان، اکثر آن هایی که مربی داشتند، موفقیت شان را به آن شخص نسبت دادند. مربیان به طور منظم و فعالانه در رشد شما تاثیر دارند و به شما آموزش می دهند که چه کاری را انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. یافتن چنین معلمی یکی از بهترین و کم دردسر ترین راه ها برای ثروتمند شدن است. اگر اهداف تان را می دانید، کسی را پیدا کنید که قبلا به آن ها رسیده است.

کلمه “بدشانسی” را از دایره لغات تان حذف کنید

کسانی که از نظر مالی در زندگی شان مشکل دارند، همه چیز را از بدشانسی می بینند. این نتیجه عادات آن ها است. عادت های فقرا بار ها و بار ها تکرار می شوند تا به یک مشکل بزرگ مثل بیماری، از دست دادن شغل یا ورشکستگی منجر شوند.

برعکس، افراد موفق عادات مثبت شان را به فرصت هایی مثل ترفیع، پاداش، راه اندازی کسب و کار جدید و سلامتی تبدیل می کنند.

تلاش برای موفقیت

هدف اصلی تان را بشناسید

آن دسته از افرادی که به دنبال یک رویا یا هدف اصلی در زندگی هستند، با اختلاف ثروتمند ترین و شاد ترین انسان ها می باشند. از آن جایی که آن ‌ها عاشق کاری هستند که برای امرار معاش انجام می ‌دهند، خوشحال می شوند که هر روز ساعت ‌های بیشتری را صرف تلاش برای رسیدن به هدف شان می‌ کنند.

پس شما هم اگر بتوانید با انجام کاری که از آن لذت می برید درآمد کافی کسب کنید، هدف اصلی تان را پیدا کرده اید.

پیدا کردن این هدف آسان و روند آن به این صورت است:

  1. فهرستی از همه چیز هایی که که باعث خوشحالی تان شده است، تهیه کنید.
  2. مواردی در لیست تان که شامل یک مهارت هستند را هایلایت و آن مهارت را شناسایی کنید.
  3. 10 مورد برتر هایلایت شده را به ترتیب لذتی که برای تان به وجود می آورند، رتبه بندی کنید. به هر چیزی که شما را بیشتر از همه خوشحال می کند، 10 امتیاز بدهید.
  4. حالا 10 مورد برتر را از نظر پتانسیل درآمدی رتبه بندی کنید. سودآورترین مهارت 10 امتیاز می گیرد.
  5. موردی که مجموع دو ستونش بیشترین امتیاز را داشته باشد، هدف اصلی شما در زندگی است.

منبع: نمناک

دیدگاه شما

خبرنامه