رکوردشکنی قیمت نیکل بعد از تحریم روسیه

تاریخ ارسال : 08 مارس 2022 ساعت : 4:58 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

قیمت نیکل در پی ادامه جنگ در اوکراین و افزایش بی‌سابقه تحریم‌های جهانی علیه روسیه یک رکورد تاریخی شکست و نرخ هر تُن آن برای ساعاتی از مرز ۱۰۱ هزار دلار گذشت.

به نقل از ایرنا، قیمت نیکل که روز گذشته رکورد زده بود، ساعت هفت صبح امروز به وقت گرینویچ نیز با بیش از ۷۰ درصد افزایش، به رقم ۸۲ هزار و ۱۹۵ دلار در هر تُن رسید.

این رویداد کمی پس از آن رخ داد که ساعت ۶ صبح امروز به وقت گرینویچ رکورد تاریخی ۱۰۱ هزار و ۳۶۵ دلار در هر تُن برای این فلز ثبت شده است.

خبرگزاری فرانسه ارزیابی کرده است که افزایش قیمت نیکل در روزهای اخیر به این دلیل رخ داده است که سرمایه‌گذاران نگران هستند که روسیه دیگر نتواند تولید نیکل خود را صادر کند.

امروزه نیکل ارزش ویژه‌ای، به خصوص در صنعت آلیاژسازی پیدا کرده‌است و نزدیک به ۶۸ درصد نیکل تولید شده در جهان برای ساخت فولادهای زنگ نزن استفاده می‌شود.

نزدیک به ۱۰ درصد نیکل تولید شده در جهان در ساخت آلیاژهای پایه‌-نیکل و پایه‌-مس، هفت درصد در ساخت فولادهای آلیاژی، سه درصد در صنعت ریخته‌گری، ۹ درصد در صنعت آبکاری و چهار درصد در سایر صنایع شامل صنعت رو به پیشرفت باتری‌ها (شامل باتری خودروهای برقی) استفاده می‌شود.

به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.منبع: ایرنا

دیدگاه شما

خبرنامه