فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است

تاریخ ارسال : 12 مارس 2022 ساعت : 9:35 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

به نقل از برنا، سردار وحید مجید رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور درباره فروش اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته یک طرح عملیاتی داشتیم و در ۱۰۰ کارگروه ویژه پلیس فتا با فروش دارو و اقلام بهداشتی در فضای مجازی برخورد کردیم.

وی با تاکید بر اینکه فروش کلیه داروها و اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است، افزود: هیچ سایت و کانالی اجازه فروش دارو را در فضای مجازی ندارد.

سردار مجید با اشاره به اینکه ۶ نفر را در حوزه فروش دارو سقط جنین در فضای مجازی دستگیر کردیم، ادامه داد: این افراد در استان‌های البرز، تهران و کرمانشاه بودند و برخوردها همچنان با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت ادامه دارد.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی کل کشور خاطرنشان کرد: هرگونه توزیع، فروش و تبلیغ اقلام پیشگیری از بارداری در فضای مجازی جرم است و حتما با آن برخورد قاطعانه می‌شود.

گفتنی است؛ براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هرگونه توزیع رایگان و یارانه‌ای اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشت و داروخانه‌ها ممنوع شده و ممکن است همین مسئله زمینه خرید و فروش این اقلام را به صورت غیر قانونی در فضای مجازی باز کند.منبع: برنا

دیدگاه شما

خبرنامه