مسدود شدن حساب ایرانی ها در اوپن سی

تاریخ ارسال : 05 مارس 2022 ساعت : 11:36 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

حساب‌های وابسته به کاربران OpenSea با آدرس‌های IP مستقر در ایران، به دلیل تشدید بحث‌ها در مورد تحریم‌های جهانی و تهاجم روسیه به سرزمین اوکراین، متوقف شدند.

از آنجا که فشار روی صرافی‌های بزرگ رمزارز مانند بایننس، کوین‌بیس و کراکن سنگین‌تر می‌شود تا دسترسی به پلتفرم‌های خود را برای همه نهادهای مرتبط با روسیه ممنوع کنند.

نه تنها صرافی های رمزنگاری تحت تأثیر این فشار قرار گرفته اند، بلکه بازار NFT، OpenSea در ایالات متحده، باید پاسخگو قوانین و مقرارت ایالات متحده باشد.

مردم ایران هم تحریم شدند

طبق گزارش چندین حساب از هنرمندان و مجموعه دارانی که اخیراً قادر به دسترسی به این سرویس نبودند، OpenSea شروع به ممنوعیت کاربران ایرانی کرده است. چندین کاربر ناراضی توییتر در مورد نارضایتی خود از اقدامات OpenSea صحبت کردند.

حساب توییتری OpenSea تأیید کرد که در واقع کاربران وابسته به مناطق تحریم شده را ممنوع کرده است. این نماینده بیان می‌کند که OpenSea افراد و مناطق موجود در فهرست تحریم‌های ایالات متحده را از دسترسی به OpenSea محدود می‌کند.

این دسترسی ها شامل فروش،انتقال و خرید NFT در این پلتفرم است.

مسدود شدن حساب ایرانی ها در اوپن سی

همانطور که در توییت بالا میبینید حساب رسمی OpenSea

بعد از ممنوعیت ورود و مسدود سازی بدون اطلاع حساب ایرانیان به OpenSea نوشته است که ما واقعاً متاسفیم برای هنرمندان و سازندگانی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، اما OpenSea مشمول سیاست‌های سختگیرانه در مورد قوانین تحریم است.

 ما یک شرکت مستقر در ایالات متحده هستیم و از قوانین تحریم های ایالات متحده پیروی می کنیم، به این معنی که ما ملزم هستیم افرادی را در مکان های موجود در لیست تحریم های ایالات متحده هستند را از OpenSea مسدود کنیم.

علاوه بر این، او اظهار داشت که OpenSea برای نهادها و افراد تحریم شده و کسانی که در کشورهای تحریم شده زندگی می کنند، سیاست تحمل صفر یا Zero Tolerance دارد.

خطای 404 Page Not Found

مسدود شدن حساب ایرانی ها در اوپن سی

فشار بر مبادلات رمزارز افزایش یافته است. وزارت خزانه داری ایالات متحده و شورای امنیت ملی کاخ سفید این هفته دستوری را برای مبادلات دارایی های دیجیتال بزرگ منتشر کردند.

طبق این دستورالعمل، دولت بایدن از صرافی‌های دارایی‌های مجازی خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که روس‌ها نباید از دارایی‌های کریپتو به عنوان راهی برای فرار استفاده کنند.

در رابطه با OpenSea، گزارش شده است که بیش از 5 کاربر ایرانی در OpenSea قطع شده اند که 3 نفر از آنها اعلام کرده اند که در حین اقامت در کشور از این سرویس استفاده کرده اند.

ونزوئلا هم تحریم شد

یکی از کاربران ایرانی OpenSea نیز هنگام تلاش برای ورود به بازار، «خطای 404» را گزارش کرده است. کاربر دیگری شکایت کرد که حساب تایید شده آنها بدون هیچ دلیلی مسدود شده است.

در همین حال، Infure، یک ابزار توسعه که به ساخت برنامه‌های کاربردی مانند بازی‌ها و پلتفرم‌های تجاری کمک می‌کند، در ونزوئلا ممنوع شد.

هنوز با تغییر IP می‌توان از خدمات OpenSea استفاده کرد

با توجه به اینکه بعضی از کاربران گفته بودند دسترسی به OpenSea از ایران برایشان مقدور نیست اما هنوز هم میتوان با تغییر IP وارد این پلتفرم شد و از خدمات آن استفاده کرد،

نکات مهمی که وجود دارد در مورد استفاده از VPN برای بهرمند شدن از خدمات این پلتفرم:

1-از همان ابتدای ورود و ثبت نام در این پلتفرم باید IP  خود را به کشوری که جزو تحریم های آمریکا نیست تغییر داده باشید

2- IPباید ثابت باشد و نباید حین استفاده از پلتفرم به کشور دیگر تغییر پیدا کند و یا خاموش شود

3-ساعت گوشی یا رایانه خود را باید به وقت IP تنظیم کنید

به هیچ عنوان نباید پلتفرم متوجه شود کاربر از ایران است.

سخن پایانی

 اینکه بدون هیچ اطلاعی از قبل پلتفرم های رمزارز اقدام به مسدود کردن،ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی میکنند برای اولین بار نیست،موضوعی که کاربران ایرانی بارها به آن اعترض کرده اند ولی هیچکس پاسخگو نیست و همه این پلتفرم ها تحریم های آمریکا را مسئول این نوع اقدامات میدانند.

یک اقدام پیشگیرانه که میتواند کاربران ایرانی را از این نوع اقدامات غیرحرفه ای پلتفرم های رمزارز مصون نگه دارد استفاده از VPN ثابت به صورت همیشگی در هرگونه خدمات رمزارز است.

دیدگاه شما

خبرنامه