بخش خبری «۲۲:۳۰» تعطیل شد

تاریخ ارسال : 08 مارس 2022 ساعت : 4:57 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

بخش خبری «۲۲:۳۰» شبکه دو سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اعلام شد که از این پس پخش نخواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چابک‌سازی را «پیمان جبلی» رییس صدا و سیما به طور جدّی با اخبار تلویزیون آغاز کرده و هر روز خبری از تغییرات خبری سیما به گوش می‌رسد. این بار بعد از گذشت چند روز رایزنی و گمانه‌زنی و تغییر، نوبت به اخبار 22:30 رسید. همان بخشی که بارها مسئولین و دست‌اندرکاران شبکه دو را برای چینش برنامه‌ای و سریالی به سختی می‌انداخت. حالا با تعطیلی این بخش خبری، سیما کنداکتور یکی از برنامه‌های شعبانیه‌اش را هم تغییر داد.

امروز اعلام شد که ویژه‌برنامه شعبانیه «احوالپرسی» با حذف بخش خبری 22:30، به جای 19:50، پخش آن به همین ساعت موکول شده است. برنامه‌ای که هر شب به معرفی فوتبالیست‌های قدیمی، پهلوانان خیّر، کشتی‌گیرهای پیشکسوت و… خواهد پرداخت تا بیانگر خاطرات دوران جوانی آن بزرگمردان در اعیاد شعبانیه باشد. همچنین بخشی از این برنامه به پِلِی‌بَک‌هایی اختصاص دارد که به نمایش چراغانی ایام شعبان در شهرهای کشورمان خواهد پرداخت.

به نظر می‌رسد با این تغییرات و تحولات و ادغام‌ها که احتمالاً جهش بیشتری خواهد داشت، شبکه‌های سراسری به غیر از بخش‌های تخصصی خبری مثل شبکه خبر، بیشتر بر روی ساخت برنامه‌ها و سریا‌ل‌های نمایشی متمرکز شوند. حالا باید دید، گروه‌های مختلف برنامه‌سازی و سریال‌سازی، باکس شبانه‌شان که تاکنون به بهانه‌ اشغال بخش‌ خبری، از ترکیب درستی برخوردار نبود، چه شکل و شمایلی خواهد داشت؟

این خبرهای تغییرات و تحولات و ادغام‌ها را روز گذشته در جریان گفت‌وگو با «حسن عابدینی» سرپرست خبرگزاری صداوسیما منتشر کردیم. او در این گپ و گفت، اعلام کرده بود برای جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و هم‌افزایی بیشتر، کار خبری تخصصی‌تر پیش خواهد رفت؛ چرا که این تغییرات با بخش‌های خبری تلویزیون در شبکه یک و شبکه خبر آغاز شد و حتی سایت شبکه خبر معاونت سیاسی به آدرس www.irinn.ir نیز از دسترس خارج شده و کاربرانی که به آدرس آن مراجعه می‌کنند، به آدرس سایت خبرگزاری صداوسیما هدایت می‌شوند.

او در توضیح بیشتر این تغییرات گفت: “طبعاً هم‌افزایی میان حوزه خبر طرحی بوده که در حال عملیاتی شدن است، یکی از آنها هم به حوزه بخش‌های خبری برمی‌گردد. البته پیش‌تر خبرنگاران شبکه خبر و خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در یک مکان مستقر شدند و در تالار خبر شیشه‌ای مستقرند. برای اینکه این هم‌افزایی هم سبب کاهش هزینه خواهد شد و هم سبب افزایش سرعت. نکته دوم هم تشکیل گروه‌های تخصصی است که طبق روال، پیش می‌رود.

البته می‌توانیم در بخش‌های دیگر صداوسیما هم منتظر تغییرات باشیم و با توجه به گپ و گفت روز گذشته با عابدینی، درِ تغییرات و تحولات به روی اخبار صداوسیما کماکان باز است.

همچنین شب گذشته بخش خبری «22:30» شبکه دو سیما که حدود 2 دهه فعالیت داشت از باکس پخش این شبکه حذف شد و در یک زیرنویس اطلاع‌رسانی شد که از این پس پخش نخواهد شد. از طرفی بخشی در شبکه خبر تحت عنوان «گفت‌وگوی ویژه خبری» به پخش رسید که مجری آن «المیرا شریفی‌مقدم» است که پیش از این بخش خبری همین شبکه با عنوان «تیتر امشب» را اجرا می‌کرد و حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و شبکه خبر با هم ادغام شده‌اند.منبع: تسنیم

دیدگاه شما

خبرنامه