بنیانگذار اتریوم شاهزاده رمزارزها شد

تاریخ ارسال : 19 مارس 2022 ساعت : 11:02 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
بنیانگذار اتریوم شاهزاده رمزارزها شد

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، صفحه اول مجله تایم را در این ماه به خود اختصاص داد و لقب “شاهزاده رمزارزها” را دریافت کرد. او پس از مصاحبه با این نشریه درباره خطرات احتمالی صنعتی که به ایجاد آن کمک کرده بود، اشاره کرد.

«شاهزاده رمزارزها» می‌گوید صنعت رمزارز مشکلات زیادی دارد.

در طول مصاحبه 80 دقیقه ای، بوترین به این موضوع اشاره کرد که رمزارزها دارای “پتانسیل  بی عدالتی بزرگ ” در صورت اجرای نادرست هستند. از جمله بزرگترین نگرانی‌های او سرمایه‌گذاران بیش از حد متعصب، هزینه‌های تراکنش‌ بالا و نمایش عمومی ثروت توسط کسانی است که ادعا می‌کنند در معاملات رمزارز و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ثروت به دست آورده‌اند.

اگرچه بوترین امید زیادی به اتریوم دارد، شبکه‌ای که دومین رمزارز بزرگ را با سرمایه‌گذاری بازار و پروژه‌های بی‌شماری دیگر در خود جای داده است.

او می‌ترسد چشم‌اندازی که برای ایجاد یک اقتصاد دیجیتالی برابرتر متصور شده بود توسط بازیگران شرور که فقط دنبال طمع هستند، از بین برود.

او گفت: “اگر اراده و نیروی خود را به کار نگیریم، تنها چیزهایی که در این صنعت ساخته می شوند سودهای گذرا هستند.”

این مصاحبه همچنین به سایر نکات منفی متمرکز بر اتریوم برای بوترین پرداخته است، از جمله اینکه چه مقدار قدرت در جامعه در دوره های بسیار بحث برانگیز تکامل آن، از جمله هک بدنام یک سازمان غیرمتمرکز مستقل یا DAO در سال 2016 اعمال می شود. این مصاحبه بوترین را به عنوان یک رهبر عملگرا معرفی کرد که رویکردی «میانه» برای حل مسائلی دارد که بر جامعه تأثیر می گذارد.

طی سال‌ها، بوترین از وبلاگ شخصی خود برای دفاع از راه‌حل‌های فنی مرتبط با توسعه اتریوم استفاده کرده است. در دسامبر 2021، او “Endgame” را منتشر کرد، یک آزمایش فکری که تکامل اتریوم 2.0 را بررسی می کند، که اکنون به عنوان “لایه اجماع” شناخته می شود. در این پست، بوترین بهبودهایی را برای مقیاس‌پذیری شبکه با مبادلات قابل توجه پیشنهاد کرد که عمده‌ترین آنها تمرکز در تولید بلوک است.

دیدگاه شما

خبرنامه