وی چین (VeChain) چیست؟

تاریخ ارسال : 23 فوریه 2022 ساعت : 12:28 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

همچنین VeChain یک پلتفرم بلاکچین سازمانی است که هدف آن ارائه یک دید کامل از سازمانی است که در آن تمرکز معنایی ندارد.

به غیر از این VeChain بیان می کند که هدف آن ایجاد یک پلتفرم اکوسیستم تجاری ایمن و توزیع شده برای فعال کردن جریان اطلاعات شفاف، همکاری کارآمد و انتقال ارزش با سرعت بالا است.

در این مقاله قصد داریم با وی چین (VeChain)و بلاکچین آن فناوری،اهداف،تاریخچه و تیم وی چین و توکن VIT اشنا شویم.

بلاکچین وی چین

وی چین (VeChain) چیست؟

VeChain  یکی از اولین بلاک چین هایی بود که به طور انحصاری برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان در سطح سازمانی ساخته شد. توسعه دهندگان پشت این پروژه به دنبال بهبود زنجیره تامین و مدیریت چرخه عمر محصول از طریق استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) هستند. نکته مهم این است که این پلتفرم انواع مختلفی از عملکردهای جدید را به کاربران ارائه می دهد که آن را برای مشاغلی که به دنبال بهبود پروتکل های زنجیره تامین و فرآیندهای تجاری هستند ایده آل می کند.

پلتفرمی که برای انجام همه این کارها استفاده می شود، به نام شبکه اصلی شناخته می شود، همچنین می تواند توسط سایر پروژه های بلاک چین برای راه اندازی سکه خود در سیستم VeChain (به روشی مشابه اتریوم) استفاده شود. این پلتفرم به انتقال VeChain از زنجیره تامین به Dapps کمک کرده است.

چگونه یک بلوک تایید و اضافه می شود؟

وی چین (VeChain) چیست؟

یکی از ویژگی‌های بارز فناوری بلاکچین این است که چندین نفر باید هر بلوک جدیدی را قبل از اضافه شدن به بلاکچین تأیید کنند. بلاک رکوردی یا دیتایی از تراکنش‌ها است که برای همیشه بخشی از بلاک چین می‌شود و تغییر آن تقریبا غیرممکن است.

راه‌های مختلفی برای دستیابی به توافق در مورد بلوک وجود دارد که به «پروتکل اجماع» معروف است. یکی از موارد رایج اثبات کار است که ارتباط نزدیکی با استخراج بیت کوین دارد. اولین کسی که بلاک رمزنگاری را می شکند، پاداش به دست می آورد.

VeChain از یک مدل متفاوت استفاده می کند که به نام اثبات اعتبار یا (proof of authority) نامیده می شود. در این مکانیزم دیگر نیازی به شکستن بلاک نیست، فقط یک گروه تایید شده از افراد به نام “تأیید کننده ها”اعتبارسنجی نرم‌افزار رایانه‌ای را اجرا می‌کند که افزوده‌های جدید به بلاکچین را تأیید می‌کند و تراکنش‌ها را بسیار سریع‌تر از پروتکل‌های اثبات کار و اثبات سهام انجام می‌دهد. این تلاشی برای ایجاد تعادل بین تمرکززدایی کامل است.

اثبات اعتبار یا (proof of authority) چیست؟

وی چین (VeChain) چیست؟

در شبکه‌های مبتنی بر اثبات اعتبار یا PoA، تراکنش‌ها و بلوک‌ها توسط حساب‌های تایید شده، که به عنوان اعتبار سنج شناخته می‌شوند، تایید می‌شوند.اعتبارسنجی ها نرم افزاری به آنها امکان می دهد تراکنش ها را در بلوک ها قرار دهند این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود و نیازی به نظارت دائمی بر رایانه های خود توسط تأیید کننده ها ندارد. این اصطلاح توسط Gavin Wood، یکی از بنیانگذاران Ethereum و Parity Technologies ابداع شد.

با PoA، افراد این حق را به دست می آورند که جزو اعتبار دهندگان شوند، بنابراین انگیزه ای برای حفظ موقعیتی که به دست آورده اند وجود دارد. با ضمیمه کردن شهرت به هویت، اعتبارسنجی‌ها تشویق می‌شوند تا فرآیند معامله را حفظ کنند، زیرا نمی‌خواهند شهرت خود را از دست دهند.

PoA هم برای شبکه های خصوصی و هم برای شبکه های عمومی مناسب است.

 فناوری وی چین

وی چین (VeChain) چیست؟

-تکنولوژی دنیای واقعی یا بلاکچین اشیا

VeChain با دادن هویت منحصر به فرد به محصولات فیزیکی، معمولاً از طریق RFID (شناسایی فرکانس رادیویی)، کدهای QR یا NFC (ارتباطات میدان نزدیک) کار می کند. حسگرها اطلاعات را در هر مرحله از زنجیره تامین ثبت می کنند و به هویت محصول مرتبط می شوند. اینها حسگرهایی هستند که VeChain طراحی می کند و توسط سازندگانی مانند بوش و کوالکام ایجاد شده است.

از آنجایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کند، داده های ثبت شده را نمی توان تغییر داد. این اجازه می دهد تا یک رکورد واقعی از اینکه شرایط در سراسر زنجیره تامین چگونه بوده است. اگر مشکلی پیش بیاید، مانند کالاهایی که به مکان اشتباهی ارسال شده اند، رکورد بلاکچین دقیقاً نشان می دهد که اشتباه کجا رخ داده است.

همچنین این امکان را به گیرنده کالا می دهد تا بررسی کند که همه چیز به درستی انجام شده است و آیا اقلام معتبر هستند. این امر به ویژه برای مقابله با تقلب در بخش کالاهای لوکس، مانند کیف های دستی گران قیمت، مهم است. یک تراشه کوچک در داخل کیف دستی قرار داده شده است که هنگام اسکن، فرآیندهایی را که طی مسیر تولید تا تحویل طی کرده گزارش می دهد. این تراشه حتی پس از فروخته شدن کیف دستی باقی می ماند و این امکان را برای صاحب آن فراهم می کند که کیف دست دوم را در eBay بخرد و همچنان اصل بودن آن را تأیید کند.

META-TRANSACTION- یا متا تراکنش

فناوری متا تراکنش ویژه پروتکل اصلی بلاک چین VeChain Thor است،این ویژگی برای پرداخت های چند طرفه، تراکنش چند وظیفه ای، چرخه حیات تراکنش قابل کنترل، توسعه برای پذیرش سازمانی،مورد استفاده قرار میگیرد.

-چرخه حیات تراکنش قابل کنترل

با فیلدهای تراکنش BlockRef و Expiration، کاربران می توانند زمانی را که تراکنش پردازش می شود یا منقضی می شود، در صورتی که در یک بلوک گنجانده نشده باشد، تنظیم کنند.

-تراکنش چند کاره (MTT)

تراکنش‌های اتمی چند منظوره به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های دسته‌ای، اضافه کردن تماس‌های متعدد به عملکردهای مختلف قرارداد را در یک تراکنش و تعیین ترتیب آنها انجام دهند.

– وابستگی تراکنش(Transaction Dependency)

وابستگی ها را تنظیم کنید تا مطمئن شوید دستور اجرا نیازهای تجاری را برآورده می کند، تراکنش هایی که وابستگی را مشخص می کنند تا زمانی که تراکنش مورد نیاز پردازش نشود، اجرا نمی شوند.

تاریخچه وی چین

وی چین (VeChain) چیست؟

VeChain در سال 2015 توسط Sunny Lu، مدیر ارشد اطلاعات (CIO) سابق Louis Vuitton چین تاسیس شد. این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه Bitse، یکی از بزرگترین شرکت‌های بلاک چین، شروع به کار کرد و در میان معدود بلاک‌چین‌هایی است که در حال حاضر پایگاه مشتریان قابل‌توجهی در میان شرکت‌های فعال دارد.

در ابتدا، توکن وی چین(VEN) روی بلاک چین اتریوم کار می کرد. در سال  2018 توکن VeChain به بلاک چین اصلی وی چین وارد شد. به عنوان بخشی از برندسازی مجدد، بلاک چین  و توکن وی چین VEN به بلاک چین VeChainThor (VET) تغییر نام داد.

اهداف پلتفرم VeChain

اهداف پلتفرم بلاک چین VeChain در وایت پیپر آن مشخص شده است. هدف اولیه آن ایجاد انقلاب در صنعت زنجیره تامین از طریق عملی و شفاف کردن داده ها بود.همچنین VeChain قصد دارد در dApps و عرضه اولیه سکه (ICO) که با استفاده از VeChain ساخته می شود و همچنین یک واسطه اینترنت اشیا (IoT) باشد، پیشرو باشد.

شرکای VeChain

VeChain در طول سال ها با چندین شرکت به منظور کمک به دستیابی به اهدافش، مشارکت های استراتژیک را با شرکت های مطرح آغاز کرده است. برای مثال مشارکت با PricewaterhouseCoopers (PwC) برای راه حل های مبتنی بر بلاک چین VeChain است که توسط پایگاه مشتریان شرکت حسابداری برای بهبود تأیید و ردیابی محصول استفاده می شود.

VeChain همچنین با رنو شریک شده است و با همکاری مایکروسافت و Viseo، یک کتاب دیجیتال تعمیر و نگهداری خودرو ایجاد کرده است که قابل دستکاری نیست.

 همچنین شریک دیگر VeChain دولت مرکزی چین است،برای توسعه فناوری در منطقه  توسعه اقتصادی Gui’an،

بنیانگذاران و افراد کلیدی VeChain

وی چین (VeChain) چیست؟

Sunny LU سانی لو بنیانگذار و مدیر ارشد VeChain

وی چین (VeChain) چیست؟

Sunny دارای بیش از 15 سال تجربه مدیریت با پیشینه فنی قوی در کامپیوتر، شبکه و ارتباطات است. او پروژه های بزرگ فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات را ایجاد و اجرا کرد. آخرین نقش او، قبل از موسس VeChain، مدیر ارشد اجرایی لویی ویتون چین (بخشی از گروه LVMH) بود.

VeChain در سال 2015 توسط Sunny Lu تاسیس شد.

سانی در دانشگاه شانگهای جیائو تونگ تحصیل کرد ه و مدرک رشته الکترونیک و مهندسی ارتباطات دارد.

کمیته راهبری

یک بنیاد که به خوبی اداره می شود، کلید طول عمر، رشد و ثبات است. ایجاد یک سیستم حاکمیتی عملی، که با هویتی که ما برای اکوسیستم VeChain متصوریم مطابقت دارد. در هسته ساختار حاکمیتی، کمیته راهبری VeChain، به عنوان هیئت حاکمه منتخب، بر کمیته‌های عملکردی مختلف نظارت دارد و منافع متوازن ذینفعان بلاک چین VeChainThor را به‌عنوان یک کل نمایندگی می‌کند.

Renato Grottola رناتو گروتولا

وی چین (VeChain) چیست؟

عضو هیات مدیره و یک فرد مورد اعتماد و جزو اصلی ترین شخصیت ها در هسته ساختار حاکمیتی مکانیزم PoA برای نظارت بر بلاکچین وی چین است.

رناتو گروتولا مدیر جهانی با تجربه با سابقه کار در صنعت مشاوره، مهارت در برنامه ریزی استراتژیک، ادغام و اکتساب، توسعه کسب و کار و مدیریت عملیات های پیچیده بین المللی است.

او دارای مدرک  کارشناسی ارشد اپتولکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک دی باری است.

Wen Yu KANG ون یو کانگ

وی چین (VeChain) چیست؟

یک فرد مورد اعتماد و جزو افراد هسته ساختار حاکمیتی مکانیزم PoA برای نظارت بر بلاکچین وی چین است.

ون یو کانگ یک مدیر دولتی در کشور چین است.

او داراری مدرک کارشناسی ارشد EMBA از دانشگاه شیامن چین است.

Antonio Senatore آنتونیو سناتوره

وی چین (VeChain) چیست؟

یک فرد مورد اعتماد و جزو افراد هسته ساختار حاکمیتی مکانیزم PoA برای نظارت بر بلاکچین وی چین است.

آنتونیو سناتوره رئیس فناوری SDGs و عضو سابق Global Blockchain  است.

او دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا است.

معرفی توکن های VeChain  (VET) و (VTHO)

وی چین (VeChain) چیست؟

 VET رمزارز اصلی VeChain است که برای حمل ارزش یا “پول هوشمند” از قراردادهای هوشمند استفاده می شود.

وی چین (VeChain) چیست؟

وضعیت فعلی توکن VET در بازار رمزارز

وی چین (VeChain) چیست؟

تعداد توکن های عرضه شده VET در بازار2 64.32 میلیارد توکن است.

حداکثر مقدار توکنی که قرار است در طول عمر این رمزارز عرضه شود 86,712,634,466 توکن است.

رمزارز VET در حال حاضر در کوین مارکت کپ 0.04748 دلار قیمت گذاری شده است،مارکت کپ این رمزارز 3,054,015,211 دلار است و در ۲۴ ساعت گذشته 278,504,027 دلار حجم خورده،رتبه این رمزارز در کوین مارکت کپ 42 است.

VET را از کدام صرافی ها میتوان خرید:

وی چین (VeChain) چیست؟

VET را در کدام کیف پول ها میشود نگه داری کرد:

نمودار قیمتی VET

وی چین (VeChain) چیست؟

-VTHO توکن VTHO مخفف VeChainThor Energy است و به عنوان انرژی VeThor نیز شناخته می شود. برای تقویت تراکنش ها در VeChain استفاده می شود و برابر با هزینه انجام تراکنش ها در بلاک چین است.

وی چین (VeChain) چیست؟

این مطلب توصیه مالی و سرمایه گذاری نیست و مسئولیت هرگونه سرمایه گذاری بعهده خودتان است.

دیدگاه شما

خبرنامه