کیف پول های مناسب اتریوم کدامند؟

تاریخ ارسال : 13 مارس 2022 ساعت : 10:59 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email
کیف پول های مناسب اتریوم کدامند؟

اتریوم پلتفرمی است که تحت پشتیبانی فناوری بلاکچین بوده و بیشتر به دلیل رمزارز بومی خود به نام اتر یا ETH، با عنوان اتریوم شناخته می‌شود. ماهیت توزیع‌شده فناوری بلاکچین چیزی است که پلتفرم اتریوم را ایمن می‌کند و این امنیت باعث می‌شود که ارزش ETH افزایش یابد. با این حال، شناختن کیف پول‌های مناسب ذخیره‌سازی اتریوم، از الزامات طرفداران این رمزارز به شمار می‌رود.

ویتالیک بوترین که به مفهوم اصلی اتریوم اعتبار داد، در سال 2013 وایت‌پیپری برای معرفی اتریوم منتشر کرد. پلتفرم اتریوم در سال 2015 توسط بوترین و جو لوبین، بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزار بلاکچین ConsenSys راه‌اندازی شد. بنیان‌گذاران اتریوم جزو اولین کسانی بودند که پتانسیل کامل فناوری بلاکچین را فراتر از امکان مبادله امن ارز مجازی در نظر گرفتند.

پلتفرم اتریوم علاوه بر شبکه‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز که به نام dApps شناخته می‌شود، از اتر نیز پشتیبانی می‌کند. قراردادهای هوشمند که از پلتفرم اتریوم سرچشمه گرفته‌اند، جزء اصلی نحوه عملکرد این پلتفرم هستند.

بسیاری از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر برنامه‌ها از قراردادهای هوشمند در ارتباط با فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کنند. به عنوان یک ارز دیجیتال، اتریوم ، پس از بیت‌کوین، از نظر ارزش بازار در رتبه دوم قرار دارد.

اما کیف پول‌های مخصوص اتریوم کدام است؟

اتریوم

برای ذخیره و نگهداری اتریوم، کیف پول‌های زیادی وجود دارد، اما با این حال، از آنجا که مانند سیستم مالی سنتی، نظارت خاصی روی بازار رمزارزها وجود ندارد، افراد مسئولیت حفاظت از دارایی خود را بر عهده دارند و از این رو باید در انتخاب کیف پول خود دقت کنند.

برای ذخیره و نگهداری اتریوم، از انواع مختلف کیف پول‌های سرد و گرم می‌توان استفاده کرد. کیف پول سرد یا همان کیف پول سخت‌افزاری، فیزیکی بوده و بدون اتصال به اینترنت می‌توان اتریوم را در آن ذخیره و نگهداری کرد.

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های گرم یا نرم‌افزاری نیز به سه دسته موبایلی، تحت وب و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند که به دلیل دسترسی آنها به اینترنت، با سهولت بیشتری می‌توان این رمزارز را خرید و فروش و جابجا کرد.

از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری که می‌توان اتریوم را روی آنها ذخیره کرد، می‌توان به لجر (Ledger )، ترزور (Trezor ) و کیپ‌کی (KeepKEY ) اشاره کرد.

همچنین اتمیک ولت (Atomic wallet )، Guarda ، Argent ، اکسدوس (Exodus  )، Jaxx ، متامسک (MetaMask ) و مای اتر ولت (MyEtherWallet )، از کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب اتریوم به شمار می‌روند.

متا مسک

امنیت کیف پول ارزهای دیجیتال، مهم‌ترین امر در ذخیره‌سازی آنها به شمار می‌رود. افرادی که به دنبال نگهداری ایمن رمزارز خود هستند، بهترین گزینه، کیف پول‌های سخت افزاری بوده؛ زیرا به اینترنت متصل نمی‌شوند و از خطر هک و کلاهبرداری در امان هستند.

اما با این حال، برای سهولت مبادله و تراکنش رمزارز، برخی کیف پول‌های نرم‌افزاری را انتخاب می‌کنند که از این رو با توجه به تنوع این نوع کیف‌ پول‌ها، افراد باید معتبرترین آنها را انتخاب کنند.

دیدگاه شما

خبرنامه