چگونه از صنعت رمزارزها پول در بیاوریم؟

تاریخ ارسال : 28 مارس 2022 ساعت : 5:35 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

​تا کنون همه ما داستان‌های درآمدزایی موفق زیادی را در حوزه رمز ارزها شنیده‌ایم، از جمله افرادی که با ورود زودهنگام میلیون‌ها دلار به دست می‌آورند و وقتی قیمت‌ها بالاست، نقد می‌شوند. یا شاید دوستانی دارید که با استخراج ارزهای دیجیتال درآمد ثابتی به دست می‌آورند. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ارزهای رمزنگاری ‌شده، به غیر از روش‌ بدیهی معامله‌کردن، درآمد قانونی کسب کنید. از این رو تصمیم گرفتیم، برخی از راه‌های اثبات شده کسب درآمد با ارزهای دیجیتال را در این مقاله بررسی کنیم.

همه برای کسب درآمد وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شوند، اما در واقع همگی در این حوزه موفق نمی‌شوند و بسیاری از مردم یا به سادگی در این راه تسلیم می‌شوند، یا پول خود را از دست می‌دهند، زیرا به درستی درک نمی‌کنند که چگونه با ارزهای دیجیتال پول درآورند. صنعت ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است. با افزایش قیمت دارایی‌های رمزنگاری شده، افراد بیشتری وارد این صنعت می‌شوند. این تازه واردها همیشه در تلاش هستند تا دریابند چگونه از ارزهای دیجیتال پول درآورند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به نحوه کسب درآمد با ارزهای دیجیتال می‌اندازیم.

با توجه به نوسانات ذاتی دارایی‌های رمزنگاری شده، اکثر آنها دارای درجه بالایی از ریسک هستند. تجارت این نوع دارایی‌ها، یکی از راه حل‌های برای کسب درآمد از آن‌ها است. اگرچه میانگین روزانه حجم معاملات ارزهای دیجیتال تنها ۱ درصد معاملات بازار ارز است، اما با توجه به نوسانات زیاد موجود در این بازار، پتانسیل انجام معاملات کوتاه مدت وجود دارد. اگرچه در حال حاضر صنعت رمز ارزها نسبتاً کوچک است، اما علاوه بر برخی از رمزارزهای شناخته شده‌تر مانند؛ بیت‌کوین، اتریوم و کاردانو، پروژه‌های دیگری نیز وجود دارند که پتانسیل رشد زیادی دارند. از این رو، مجموعه‌ای از پلتفرم‌های معاملاتی این نوع دارایی‌ها مانند بایننس، کوین‌بیس و غیره برای کسب درآمد از طریق معاملات ارزهای دیجیتال در دسترس هستند. اساساً به غیر از روش عمومی ترید، روش‌های زیادی برای کسب درآمد قانونی با ارزهای دیجیتال وجود دارد که در اینجا هفت مورد از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • خرید و نگهداری (سرمایه‌گذاری)
  • تجارت (ترید کردن)
  • سپرده‌گذاری و وام دادن
  • رسانه‌های اجتماعی کریپتو
  • استخراج
  • Airdrops  و  Forks
  • استخدام در شرکت‌های فعال حوزه رمزارزها

در ادامه هر یک از این استراتژی‌ها با جزئیات بیشتر در زیر بررسی شده است.

۱. خرید و نگهداری (سرمایه‌گذاری)

ارز دیجیتال

رایج ترین راه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. اکثر سرمایه گذاران رمزارزهایی مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم، ریپل و غیره می‌خرند و منتظر می‌مانند تا ارزش آنها افزایش یابد، به محض اینکه قیمت آنها در بازار افزایش یابد، با سود می‌فروشند. این استراتژی سرمایه‌گذاری مستلزم شناسایی دارایی‌های باثبات‌تر و بی‌ثبات‌تر است که می‌توانند به سرعت در ارزش تغییر کنند و به سودهای منظم منجر شوند. رمز ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم برای حفظ نوسانات قیمتی منظم و به افزایش قیمت در بلندمدت شناخته شده‌اند، بنابراین می‌توان آنها را سرمایه گذاری مطمئنی در این زمینه دانست.

استراتژی سرمایه‌گذاری از شما می‌خواهد که دارایی‌های باثبات‌تری را که در بلندمدت وجود خواهند داشت، شناسایی کنید. در نتیجه طبق این استراتژی، به شما پیشنهاد می‌شود که هر دارایی را که احساس می‌کنید ارزش آن افزایش می‌یابد، خریداری کنید. در این استراتژی تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر دارایی را که در آن قصد سرمایه گذاری دارید، قبل از تعهد به نگهداری، آن را تحلیل کنید. همچنین برای کسب سود نیازی به خرید گران‌ترین رمزارزها ندارید. هزاران آلتکوین کوچک وجود دارد که تغییرات قیمت مناسبی دارند. در این استراتژی توصیه می‌شود، ترکیبی از تمام پروژه‌هایی را در نظر بگیرید که ارزش آینده امیدوارکننده‌ای دارند.

با توجه به داده‌های تاریخی ثابت شده است که به طور کلی دارایی‌های رمزنگاری، برای استراتژی خرید و نگهداری مناسب هستند. آن‌ها در کوتاه‌مدت بی‌ثبات هستند، اما پتانسیل بلندمدت فوق‌العاده‌ای برای رشد دارند.

۲. ترید کردن

بیت کوین

در حالی که سرمایه گذاری یک استراتژی بلندمدت مبتنی بر خرید و نگه داشتن است، معامله کردن برای بهره برداری از فرصت‌های کوتاه مدت است. بیش از ۸۰ درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بر این باورند که تنها راه موثر (اگر نه تنها راه) برای کسب درآمد در این فضا، معاملات روزانه است. بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است. این بدان معناست که قیمت دارایی‌ها می‌تواند در کوتاه مدت به طور چشمگیری افزایش یا کاهش داشته باشد.

اما چیزی که اکثر آن‌ها‌ نمی‌دانند این است که معاملات روزانه چیزی فراتر از نگه داشتن یک دارایی تا زمانی که ارزش آن افزایش یابد است. برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر روزانه، توانایی‌های زیادی نیاز است، اما مهمتر از همه، شما باید مهارت‎های تحلیلی و فنی مناسبی داشته باشید. شما باید نمودارهای بازار را در مورد عملکرد دارایی‌های فهرست شده، تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید پیش‌بینی‌های دقیقی در مورد افزایش و کاهش قیمت‌ها داشته باشید.

هنگام معامله، بسته به اینکه انتظار دارید قیمت یک دارایی افزایش یا کاهش یابد، می‌توانید یک موقعیت خرید یا فروش کوتاه داشته باشید. این بدان معنی است که شما می‌توانید در هر جهت بازار یعنی اینکه آیا بازار کریپتو صعودی یا نزولی است، سود کسب کنید. این استراتژی شاید درگیرترین راه برای کسب درآمد از رمزارزها باشد، زیرا که مادام باید نمودار‌ها و شاخص‌ها را رصد کنید، اما می‌توان گفت که یکی از سودمندترین روش‌ها است.

۳. استیکینگ و وام دادن

کسب درآمد از این طریق را به طور کلی در سه حالت زیر می‌توان تقسیم بندی کرد:

حالت اول: پاداش خرید و نگهداری

تعدادی از پروژه‌های رمزنگاری شده وجود دارند که صرفاً برای خرید و نگهداری رمز ارز آن‌ها، به شما سود می‌دهند. بهترین چیز در مورد پرداخت سود به دارندگان این نوع رمز ارزها، در این روش این است که شما حتی مجبور نیستید، آنها را در یک کیف پول خاص قرار دهید. البته لازم به ذکر است، درست همانند سهام معمولی، همه این پروژه‌ها برای سبد سرمایه‌گذاری دیجیتال شما مناسب نیستند. شما باید آن‌هایی را که به نظر می‌رسد با اهداف سرمایه گذاری شما مطابقت دارد، تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید. چند نمونه از پروژه‌‌هایی که برای خرید و نگهداری کوین‌های آن‌ها، سود پرداخت می‌کنند عبارتند از؛ COSS، CEFF، NEO، KUCOIN و … .رمز ارز

حالت دوم: استیکینگ

استیکینگ، راه‌حلی برای اعتبارسنجی تراکنش‌های رمزنگاری، روش دیگری برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. استیکینگ شامل نگه داشتن کوین(توکن)ها در یک کیف پول زنده است که به شما امکان می‌دهد، برای ایمن سازی یک شبکه رمزنگاری خاص، در قبال اشتراک‌ گذاری کوین(توکن)های خود، پاداش دریافت ‌کنید. این روش پتانسیل کسب درآمد مضاعف را از طریق افزایش قیمت و همزمان پرداخت سود ناشی از کوین‌های انتخابی برای استیک کردن (یا اثبات سهام) دارایی‌های دیجیتال را مهیا می‌کند.

در این حالت، در اصل شما کوین(توکن)های خود را به شبکه قرض می‌دهید، سپس این به شبکه اجازه می‌دهد تا امنیت خود را حفظ کرده و تراکنش‌ها را تأیید کند. پاداشی که دریافت می‌کنید مشابه سودی است که بانک برای مانده اعتباری به شما می‌دهد. الگوریتم Proof of Stake اعتبار سنجی تراکنش‌ها را بر اساس تعداد کوین(توکن)هایی که به اشتراک می‌گذارید، انتخاب می‌کند. این باعث می‌شود که انرژی آن بسیار کارآمدتر از فرآیند استخراج رمز ارزها باشد و نیازی به داشتن سخت افزارهای گران قیمت نباشد.

ارز دیجیتال

حالت سوم: قرض دادن

شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کوین(توکن)های خود را به سرمایه گذاران دیگر قرض دهید و در آن وام سود ایجاد کنید. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که وام دهی در صنعت رمز ارزها را تسهیل کرده‌اند .از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به آوه (Aave)، کامپاند فایننس (compound.finance)، میکر دائو (MakerDAO)، یونی سواپ (Uniswap)، یرن فایننس (Yearn.finance)، هاروست فایننس (Harvest Finance)، سینثتیکس (Synthetix)، کرو فایننس (Curve Finance)، لیکوییتی (Liquity)، رن وی ام (RenVM)، رپد بیت کوین (WBTC) و اینستادپ (instadapp) اشاره کرد.

۴. رسانه‌های اجتماعی کریپتو

چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک‌چین وجود دارند که به کسانی که برای ایجاد و مدیریت محتوا ایفای نقش کنند، پاداش می‌دهند. در اکثر مواقع این پاداش‌ها با کوین(توکن) بومی پلتفرم مربوطه پرداخت می‌شوند.

رمز ارز2

۵. ماینینگ

استخراج رمز ارزها یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد با ارز دیجیتال است. استخراج هنوز یک جزء حیاتی از مکانیسم اثبات کار است. جایی است که ارزش یک ارز دیجیتال تولید می‌شود. اگر یک ارز دیجیتال استخراج کنید، کوین(توکن)های جدید به شما پاداش داده می‌شود. برای استخراج، به تخصص فنی و سرمایه گذاری اولیه در سخت افزار تخصصی نیاز دارید.

اگر فرآیند استخراج را بر اساس تعداد شرکت کنندگان در فعالیت ماینینگ، تقسیم بندی کنیم، دو گروه Solo و Pool وجود دارند. در استخراج انفرادی یا Solo، استخراج‌کننده به صورت مستقل کار می‌کند که هزینه زیادی دارد، اما می‌تواند پاداش خود را به تنهایی بگیرد. در حالی که، در حالت ماینینگ از طریق استخرهای استخراج یا Mining Pool، ماینرها و یا به اصطلاح استخراج کنندگان در آنجا جمع شده‌اند و همگی در تلاش هستند تا عملیات محاسبات یک بلاک را انجام دهند. در واقع استخرها یک فضای مجازی هستند و ماینرها به صورت شبکه به آن‌ها متصل شده‌اند. در استخر‌های استخراج شما قدرت و توان محاسباتی‌ تجهیزات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید، در این صورت شانس شما برای استخراج بلاک‌های جدید و دریافت پاداش‌ نهایی  بیشتر می‌شود. در واقع استخرها مانند یک تیم بزرگ هستند که با تجهیزات گسترده به استخراج می‌پردازند. افرادی که دارای دستگاه‌های با قدرت کم هستند، می‌توانند در فعالیت استخرها مشارکت کنند. آنها به نسبت میزان مشارکت خود در محاسبات هش، پاداش دریافت می‌نمایند.

روش‌های استخراج ارزهای دیجیتال از نظر سخت افزاری نیز می‌توان به صورت زیر  دسته بندی کرد:

  • ماینینگ با استفاده از CPU
  • ماینینگ با استفاده از قدرت پردازش پردازنده‌های کارت‌های گرافیک (GPU)های موجود در کامپیوترهای خانگی
  • ماینینگ با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند ASIC
رمز ارز3

۶. Airdrops و Forks

رمز ارز4

ایردراپ و توکن‌های رایگان برای ایجاد آگاهی توزیع می‌شوند. یک صرافی ممکن است یک ایردراپ، برای ایجاد یک پایگاه کاربری بزرگ، برای یک پروژه انجام دهد. عضویت در ایردراپ می‌تواند توکن‌های رایگان برای شما به ارمغان بیاورد که می‌توانید از آن‌ها برای خرید، سرمایه گذاری یا تجارت رمزارزها استفاده کنید.

همچنین یک بلاک‌چین به دلیل تغییرات یا ارتقاء در پروتکل خود، ممکن است فورک جدید ایجاد کند که منجر به ایجاد کوین(توکن)های جدید ‌شود. در اینگونه موارد افرادی که کوین(توکن)های روی بلاک‌چین اصلی را نگهداری می‌کنند، معمولاً توکن‌های رایگان در شبکه جدید را دریافت خواهند کرد.

۷. استخدام در شرکت‌های این صنعت

بازار رمز ارز

این روش نیز یک روش رایج برای کسب درآمد از این بخش است. هر کسی با هر ظرفیتی می‌تواند برای یک شرکت ارز دیجیتال کار کند. شما می‌توانید یک بازاریاب دیجیتال، تولید کننده محتوا، طراح وب و موارد دیگر باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نیازهای آنها را شناسایی کنید و به آنها نشان دهید که چگونه مهارت‌های شما می‌تواند به حل یک مشکل کمک کند. نکته حائز اهمیت در مورد کار برای پلتفرم‌های رمزنگاری این است که احتمالاً از راه دور کار می‌کنید و به شما امکان می‌دهد، از انعطاف‌پذیری کار در فضای شخصی خود بهره ببرید. به غیر از این، بیشتر شرکت‌های رمزنگاری بسته‌های بسیار رقابتی ارائه می‌دهند، اگر فرصتی برای کار با هر یک از موارد قانونی هر یک از این شرکت‌ها پیدا کردید، در استفاده از این فرصت درنگ نکنید. در اینجا چند نمونه از پلتفرم‌هایی که برای خدمات ارائه شده به دارایی‌های دیجیتال، دستمزد پرداخت می‌کنند را نام می‌بریم:

  • Coinality
  • bitWAGE
  • JobsforBitcoin
  • Angle.co
  • XBTFreelancer
  • Coinworker
  • ۲۱.co

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

دیدگاه شما

خبرنامه