۱۵ روش که زندگی ساده و مینیمال داشته باشیم!

تاریخ ارسال : 27 مارس 2022 ساعت : 12:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

 به نقل از ایرنا، نگاه مینیمالیستی سعی دارد زندگی را ساده‌تر، خلوت‌تر و آرام‌تر کند. افرادی که به این شیوه از نگاه به زندگی علاقه دارند، کار‌هایی را انجام می‌دهند تا پرتحرک‌تر و در عین حال آرام‌تر شوند. آن‌ها تمامی اسباب اضافه زندگی را به دیگران می‌بخشند.

حتی بسیاری برای زندگی تعداد مشخصی از وسایل را نگاه می‌دارند. برخی ۳۰ وسیله و برخی ۱۰۰ وسیله و یا تعداد دیگری را در نظر می‌گیرند. به طور کلی این شیوه از زندگی از خود می‌پرسد: «من واقعا به چه چیزی نیاز دارم؟»

موارد بیشتری از پیش رفتن به سمت زندگی ساده‌تر را در جدول زیر بخوانید:

راهکار زندگی مینیمالشرح مختصر
۱. کمد لباستان را خلوت کنیداگر لباسی را طی ۶ ماه گذشته استفاده نکرده‌ایم، به سه دسته تقسیم کنیم: برای هدیه به خیریه، فروختن و دور ریختن در حالتی که قابل استفاده نباشد. به نظر آن‌هایی که زندگی مینیمالیستی را تجربه می‌کنند، گزینه‌های کمتر برای لباس پوشیدن، دقیقا به این معنا است که ما وقت کم‌تری را برای لباس پوشیدن صرف می‌کنیم.
۲. کیف پول خودمان را جمع و جور کنیمکارت‌های مختلفمان را از کیف پول خارج کنیم. خیلی از این کارت‌ها، سالیانه هم مورد مصرف ما قرار نمی‌گیرند. چه علتی دارد که ما هر روز آن‌ها را حمل کنیم؟ کیف پول کوچکی د اشته باشیم که چند کارت ضروری و لازم در آن باشد و کارت‌هایی که سالیانه به دردمان می‌خورد را در جعبه‌ای در خانه نگهداری کنیم.
۳. سبک سفر کنیداگر برای ۴ روز سفر می‌کنید، برای دو روز لباس ببرید. فقط لوازم ضروری سفر را با خودتان حمل کنید و سبک سفر کردن را تمرین کنید. برای یک بار این ایده را امتحان کنید.
۴. کم‌تر خرید کنیددر هایپرها راه می‌رویم و چیزهایی که لازم نداریم جذبمان می‌کنند. خریدمان را کم‌تر کنیم و اگر نمی‌توانیم خرید خودمان را کنترل کنیم، خرید آنلاین برای ما گزینه مناسب‌تری است.
۵. زمان کم‌تری در شبکه‌های اجتماعی بگذرانیمخیلی از ما اگر حساب کنیم که چقدر در شبکه‌های اجتماعی وقت تلف می‌کنیم، حیرت‌زده خواهیم شد. زندگی مینیمالیستی می‌خواهد شلوغی‌ها و زمان‌هایی که از دست می‌دهیم را به حداقل برساند.
۶. روش رفت‌و آمد خود را عوض کنیدممکن است این راه الزاماً سریع‌ترین راه نباشد. اما بهتر است راحت‌ترین و آسوده‌ترین راه را برای رسیدن به کارمان انتخاب کنیم.
۷. میز خودتان را خلوت کنیدکانتر آشپزخانه و میز تحریر خودتان را به ساده‌ترین و خلوت‌ترین شکل ممکن درآورید.
۸. زمانی را برای آهسته کردن ریتم زندگی روزمره قرار دهیدزندگی آنقدر سریع و شلوغ است که واجب است زمانی را برای آرامش و فرار از این ریتم تند برای خودتان قرار بدهید.
۹. اهدافتان را جزیی‌تر کنید و لیست کارهای در انتظار انجام دادن داشته باشید(To Do List)اهداف بزرگتان را خرد کنید. لیستی از کارهای جزیی که باید انجام دهید را بنویسید.
۱۰. کم‌تر ولی باکیفیت‌تر بخوریمصبحانه پر و پیمان، ناهار کم و شام بسیار کم و سالم بخورید.
۱۱. کم‌تر بنشینیداگر کار شما طوری است که مجبورید تمام وقت بنشینید، تلاش کنید هر ساعت بایستید و یک دقیقه راه بروید و سرپا باشید.
۱۲. دسکتاپ خودمان را خلوت کنیماغلب ما فایل‌های زیادی را در دسکتاپ خودمان انبار می‌کنیم. هاردهای با ظرفیت بالا و فایل‌بندی مطالب، دسترسی ما را ساده‌تر می‌کند. حتی فضاهایی برای خرید وجود دارد که با دادن مبلغ ماهیانه‌ای، فایل‌های شما را حفظ می‌کنند که همچنین  از هر دستگاهی هم قابل دسترسی هستند.
۱۳. کم‌تر از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنیمزباله خودتان را کاهش دهید و به حفظ محیط زیست کمک کنید.
۱۴. بدهی نداشته باشیدمعقول‌تر خرید کنید و بودجه‌بندی داشته باشید تا به دیگران مقروض نشوید که در نهایت موجب شود فشار زیادی را تحمل کنید.
۱۵. کاغذهای اضافی را به بازیافت تحویل دهیدامتحان‌های قدیمی و حل تمرین‌های قدیمی که تنها از این خانه به آن خانه حملشان کردیم را به محل بازیافت تحویل دهیم.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

خبرنامه