ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) چیست؟

تاریخ ارسال : 31 مارس 2022 ساعت : 10:57 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

چیلیز یک ارز دیجیتال است که به علاقه‌مندان به ورزش اجازه می‌دهد تا تجربیات منحصر به فردی را با تیم‌های موردعلاقه خود داشته باشند. این توکن در سال ۲۰۱۸، با هدف سودمندی برای طرفداران ورزش و تیم‌ها راه‌اندازی شد.

چیلیز با الهام از اجتماعات تیم‌های فوتبال اسپانیا، جایی که اشتراک سالانه به طرفداران امکان دسترسی زودهنگام به بلیت و حق رای باشگاه را می‌دهد، از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند تا نوع جدیدی از تعامل مستقیم بین هواداران و تیم‌های ورزشی مورد علاقه‌شان را فراهم کند.

طرفداران می‌توانند با استفاده از توکن CHZ، رمزارز بومی چیلیز، Fan Tokens یا توکن‌های هواداری تیم‌های مورد علاقه خود را خریداری کنند. توکن‌های هواداری را می‌توان از socios.com، پلتفرم مدیریت جمعیت که تجربه چیلیز را تقویت می‌کند، خریداری کرد.

چیلیز2

هر تیمی که با چیلیز شریک می‌شود می‌تواند تجربیات دنیای واقعی را که توکن‌های هواداری آنها در اختیار دارندگانشان قرار می‌دهد، سفارشی کند. توکن‌های هواداری همچنین به دارندگان اجازه می‌دهد که در تصمیم‌های ارائه شده توسط تیم مانند طرح‌های جدید لباس، آهنگ‌های جشن، نام استادیوم‌ها و در برخی موارد، تصمیم‌گیری در مورد ترکیب اصلی اظهارنظر کنند.

قبل از چیلیز، هواداران تنها با تماشای بازی‌ها یا خرید کالا می‌توانستند با تیم‌های موردعلاقه خود درگیر شوند. چلیلز و توکن‌های هواداری به طرفداران ورزش حضور فعال در عملیات تیم‌های مورد علاقه‌شان می‌دهد و تاثیر منحصر به ‌فردی بر فرآیند تصمیم‌گیری آن دارد.

در همین حال، چیلیز به فرنچایزهای ورزشی اجازه می‌دهد تا از طرفداران خود به روش‌های جدید درآمد کسب کنند و در عین حال تجربیات منحصر به فردی را برای وفادارترین حامیان خود ارائه دهند.

چیلیز چگونه کار می‌کند؟

توکن چیلیز

توکن CHZ هم به عنوان یک توکن ERC۲۰ در بلاک‌چین اتریوم و هم به عنوان یک توکن BEP۲ در زنجیره هوشمند بایننس عمل می‌کند. توکن‌های CHZ را می‌توان از صرافی خود پلتفرم، Chiliz.net و همچنین از صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهانی مانند Kraken خریداری کرد.

هنگامی که یک طرفدار توکن‌های CHZ را خریداری می‌کند، می‌تواند از آنها برای خرید توکن‌های فن تیم‌های مورد علاقه خود از Socios.com استفاده کند.

ده‌ها تیم و سازمان ورزشی در سرتاسر جهان، از جمله تیم بسکتبال بارسلونا، تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز و تیم فرمول ۱ استون مارتین کگنیزانت، پیشنهاد توکن‌های هواداری را برای هواداران وفادار خود ارائه کرده‌اند.

بارسلونا

هر فرنچایز می‌تواند قیمت، عرضه، توزیع و همچنین پاداش‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای را که Fan Token فعال می‌کند، سفارشی کند. به عنوان مثال، توکن‌های هواداری را می‌توان برای ملاقات منحصر به فرد یادگاری‌ها و تصمیمات رای گیری مستقیم در جهت هر تیم استفاده کرد.

نکته مهم این است که توکن‌های هواداری را می‌توان به منظور نتایجی مانند برنده شدن در بازی‌ها یا کسب امتیاز، بر اساس عملکرد تیم سوزاند یا از گردش خارج کرد که می‌تواند فان توکن‌ها را کمیاب‌تر و در نتیجه ارزشمندتر کند.

اثبات اعتبار (PoA)

توکن‌های هواداری در زنجیره جانبی (sidechain) از طریق الگوریتم اجماع اعتبارسنجی و ایجاد می‌شود.

اثبات اعتبار متفاوت از سایر الگوریتم‌های اجماع مانند اثبات کار یا اثبات سهام عمل می‌کند و در عوض بر تعداد کمتری از اعتبارسنج‌های تأیید شده به جای شبکه توزیع‌شده از گره‌های ناشناس برای حمایت از درستی شبکه متکی است.

در حالی که اثبات اعتبار به عنوان یک روش اجماع غیرمتمرکز در نظر گرفته می‌شود، اغلب توسط شبکه‌های بلاک‌چین که به دنبال مقیاس‌پذیرتر و کارآمدتر هستند، استفاده می‌شود. انرژی وب توکن (EWT) و وی‌چین (VET) نمونه‌هایی از پلتفرم‌های دیگری هستند که از مکانیسم اجماع اثبات اعتبار استفاده می‌کنند.

چیلیز از همکاری با شبکه غیرمتمرکز اورکل چین‌لینک خبر داده، سرویسی که داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. از طریق این مشارکت، هدف چیلیز ایجاد توکن‌های غیر قابل تعویض منحصر به فرد (NFT) با هدف بزرگداشت رویدادهای خاص مانند نقاط عطف بازیکنان یا پیروزی‌های قهرمانی در زمان واقعی است.

برخی از توکن‌های هواداری را می‌توان در صرافی‌های متمرکز معروف یافت، اما برخی دیگر ممکن است از اعتبار کافی برخوردار نباشند که در صرافی‌ها فهرست شوند. به عنوان مثال در این مورد، توکن‌های هواداری فقط در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند PancakeSwap قابل معامله هستند.

به منظور معامله توکن‌های طرفدار در صرافی‌های غیرمتمرکز باید یک ارز دیجیتال داشته باشید. چیلیز، بزرگترین توکن طرفداری، در حال حاضر برای خرید در پلتفرم‌هایی مانند Binance.com، Coinbase Pro، Chiliz، Bithumb KuCoin، Huobi Global و غیره در دسترس است.

چیلیز3

چیلیز را در کدام کیف پول‌ها می‌توان نگهداری کرد؟

یکی از بهترین محل‌ها برای نگهداری چیلیز، کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر یا ترزور است. کیف پول‌های سخت‌افزاری از تکنیک‌های رمزگذاری بسیار پیشرفته استفاده می‌کنند تا وجوه شما را در برابر حملات پیچیده شبکه یا حتی کلاهبرداری‌های ساده فیشینگ ایمن نگه دارند.

همچنین، تراست ولت، کیف پولی که به طور رسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود، یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده و محلی عالی برای ذخیره چیلیز به شمار می‌رود. این توکن در اتمیک ولت نیز قابل ذخیره‌سازی است. اتمیک ولت از بیش از ۳۰۰ ارز رمزنگاری شده از جمله CHZ و سایر توکن های ERC۲۰ و BEP۲ پشتیبانی می‌کند.

کیف پول

توکن چیلیز را همچنین می‌توانید در یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌ها به نام MyEtherWallet، یک کیف پول مبتنی بر وب ذخیره کنید.

توکن چیلیز در زمان نوشتن این گزارش به قیمت ۰.۳۱۶۵ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این توکن حدود ۱ میلیارد و ۸۹۷ میلیون دلار است. همچنین حجم کل معاملات آن در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۱.۱۹ درصد افزایش یافته و به ۱ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است.

زنجیره چیلیز چیست؟

زنجیره چیلیز یک زنجیره جانبی دارای مجوز سازگار با EVM، برای ایجاد توکن‌های هوادار استفاده می‌شود. زنجیره چیلیز در حال حاضر کارمزد تراکنش دریافت نمی کند که از این رو ارسال و دریافت توکن‌های هواداری را سریع و مقرون به صرفه می‌کند.

چیلز قصد دارد در آینده زنجیره چیلیز را ارتقا دهد تا خود را به عنوان یک پیشرو در حوزه بلاکچین ورزشی تثبیت کند و شاید راه را برای ایجاد NFT، استیکینگ و غیره هموار کند.

برخی از برترین سازمان‌های ورزشی جهان، مانند FC Barcelona، اینتر میلان، آث میلان، منچستر سیتی، UFC، ROUSH Fenway Racing، و Aston Martin از جمله مواردی هستند که توکن هواداری خود را در پلتفرم Socios.com راه‌اندازی می‌کنند.

آرم

دیدگاه شما

خبرنامه