این بازی مخفی ویندوز ۱.۰ برای ۴۰ سال کشف نشده باقی مانده بود!

تاریخ ارسال : 30 مارس 2022 ساعت : 11:40 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

در یک اتفاق بسیار نادر و بعد از حدود ۴۰ سال، یک بازی مخفی Easter Egg در داخل سیستم‌عامل ویندوز 1.0 کشف شده است. قدمت ویندوز 1.0 به ۳۷ سال قبل باز می‌گردد و حالا یک کارشناس ویندوز به نام لوکاس بروکس (Lucas Brooks) موفق به کشف یک بازی Easter Egg در داخل آن شده است.

بازی مخفی ویندوز 1.0

این بازی ظاهراً در زمان عرضه ویندوز 1.0 به‌گونه‌ای رمزگذاری شده بود که تاکنون قابل پیدا کردن نبوده است. نکته جالب اینکه، این بازی مخفی شامل لیستی از اعتبارهاست که به اکثر اعضای تیم ویندوز تعلق داشته است و در بین آن‌ها نام گیب نیوئل (Gabe Newell) از بنیانگذاران Valve و استیو بالمر (Steve Ballmer) مدیرعامل سابق مایکروسافت به چشم می‌خورد.

بروکس می‌گوید مایکروسافت این بازی را در داخل یک فایل بیت‌مپ مخفی کرده بود و احتمال پیدا کردن آن در زمان عرضه ویندوز ۱.۰ تقریباً ناممکن بود. خود بروکس نیز این بازی را با دستکاری باینری‌ها و اجرای چند ترفند خاص پیدا کرده است.

قبلاً علاقمندان ویندوز معتقد بودند پیش از ویندوز ۳.۰ مایکروسافت هیچ بازی مخفی در ویندوز قرار نداده بود. بد نیست بدانید که مایکروسافت در گذشته به‌ بهانه معرفی نسخه جدید ویندوز یک بازی ایستر اگ در داخل آن مخفی می‌کرد و توسعه‌دهندگان باید برای پیدا کردن آن تلاش می‌کردند. حالا اگر از معدود افرادی هستید که به ویندوز ۱.۰ تا ۳.۰ دسترسی دارید می‌توانید با مراجعه به این لینک، نحوه اجرای این بازی‌های مخفی را ببینید.

دیدگاه شما

خبرنامه