با ۱۰۰ میلیون تومان چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید؟

تاریخ ارسال : 14 آوریل 2022 ساعت : 9:03 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

اگر در دنیای کریپتو تازه کار هستید و قصد سرمایه گذاری در این بازار جدید را دارید به فرض اینکه شما صاحب ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه هستید ما در این مقاله به شما کمک خواهیم که چگونه این سرمایه را به بهترین نحو ممکن در بازار رمزارز سرمایه گذاری کنید.

بازار رمزارز ها در سال ۲۰۰۹ با به وجود آمدن بیت کوین روی کار آمد، بازار رمزارز از ابتدا تاکنون از ۰ به یک بازار ۱.۸ تریلیون دلاری تبدیل شده است،در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار رمزارز وجود دارد که هر کدام از آنها کارایی خاص خود را دارند،به گفته اکثر کارشناسان فناوری بلاکچین همان فناوری پشت رمزارز ها آینده جهان را میسازد در نتیجه مارکت کریپتو پر از فرصت های سرمایه گذاری و کسب درآمد است که میتواند برای ما همراه با سودآوری باشد.

سرمایه گذاری در رمزارز ها مستلزم شناخت کافی از این بازار است،شما باید قبل از ورود به این بازار در ابتدا امر اصول آن را آموزش دیده باشید تا از خطرات بیشماری که در این بازار نوپا وجود دارد آگاه شوید،اصولی که باید از ورود به بازار رمزارز یاد گرفت شامل موارد زیر است:

۱-آموزش شناخت ماهیت بازار ارز دیجیتال

۲-آموزش نحوه کار با صرافی ارز دیجیتال

۳-آموزش نحوه کار با کیف پول ارز دیجیتال

۴-آموزش تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال

۵-آموزش فرصت ها و چالش ها در بازار ارز دیجیتال

۶-آموزش مدیریت سرمایه

یکی از موارد مهم که باید قبل از سرمایه گذاری در رمزارز ها به آن توجه داشته باشید “مدیریت سرمایه” است.

مدیریت سرمایه در بازار رمزارز با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه

در این همین ابتدای کار یاداوری کنیم که ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در رمزارز ها برای آن دسته از افرادی است این حجم از سرمایه برای آنها مازاد سرمایه است و به این میزان پول در زندگی نیاز ضروری ندارند به طور مثال این سرمایه نباید حاصل فروش مسکن،فروش خودرو و ملزومات،وام و… باشد.

طبق توصیه افراد باتجربه و سرمایه گذاران و کارشناسان هر فردی که قصد سرمایه گذاری در هر نوع بازاری را دارد باید مدیریت سرمایه شخصی را بلد باشد تا از خطراتی که سرمایه او را تهدید میکند در امان باشد.

طبق فرمول مدیریت سرمایه زیر هر کسی باید سرمایه خودش را به ۴ قسمت تقسیم کند و ۵۰ درصد آن را به سرمایه امن مانند مسکن و… اختصاص دهد،۱۰ درصد را به ملزوماتی مانند خودرو،وسایل زندگی،گوشی تلفن همراه اختصاص دهد،۱۰ درصد دیگر را بصورت سرمایه آزاد یعنی پول نقد یا دلار نگه داری کند و ۳۰ درصد باقیمانده را تقسیم بر ۳ کند و هر ۱۰ درصد را در یک بازار سرمایه گذاری کند بطور مثال ۱۰ درصد در بازار بورس،۱۰ درصد در بازار طلا،۱۰ درصد هم در رمزارز ها سرمایه گذاری کند.

به گفته وارن بافت سرمایه دار افسانه ای آمریکایی نباید تمام تخم مرغ ها را در یک سبد قرار دهیم.

نمودار

پس طبق فرمول بالا که یک مثال از نحوه مدیریت سرمایه شخصی است شما باید ۱۰ درصد سرمایه شخصی خود را وارد بازار رمزارز کنید یا از ۳۰ درصد مربوط به پرتفوی سرمایه گذاری ۱۰ درصد پرتفوی خود را به رمزارز ها اختصاص دهید.

لازم به یادآوری است که ۱۰ درصد سرمایه برای یک نفر مساوی با میلیارد ها تومان پول است و برای یک نفر مساوی با ۱ میلیون تومان.

در اینجا ما فرض میکنیم که ۱۰۰ میلیون تومان برابر با ۱۰ درصد کل سرمایه ما است.

با ۱۰۰ میلیون تومان در بازار رمزارز چه کنیم؟

بعد از تقسیم بندی سرمایه و رعایت موارد فوق حالا میخواهیم با ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه در بازار رمزارز فعالیت کنیم.

در اینجا باید مشخص کنید که میخواهید در بازار رمزارز چه فعالیتی داشته باشید

فعالیت هایی که شما میتوانید در بازار رمزارز به عنوان کاربر داشته باشید به شرح زیر است:

۱-هولد کردن

۲-ترید کردن

۳-سرمایه گذاری در دیفای (استیک کردن و…

در اینجا چند مثال استراتژی برای شما می آوریم که از آنها میتوانید استفاده کنید در راستای سرمایه گذاری صحیح در بازار رمزارز ها.

۱-استراتژی بیت کوین محور

بیت کوین

در استراتژی بیت کوین محور که جزو فعالیت (هولد کردن) است، شما باید بیشتر پرتفوی خود را برای هولد بلند مدت به بیت کوین اختصاص دهید،زیرا بیت کوین رمزارز شمار ۱ بازار است و نوسانات کمتری نسبت به بقیه رمزارز ها دارد و مطمئن هستید که ارزش داراییتان هیچوقت صفر نخواهد شد در نتیجه ریسک سبد شما هم کمتر میشود نسبت به سبدی که بیشتر آن آلتکوین است،معایب استراتژی بیت کوین محور اینست که شما از سود های چند هزار درصدی عقب خواهید افتاد.

در استراتژی بیت کوین محور شما باید ۷۰% سبد خود را به بیت کوین اختصاص دهید و ۲۰% دیگر را به آلتکوین های مطرح اختصاص دهید و الباقی را بصورت پول نقد یا استیبل کوین در کیف پول خود نگه دارید یا آن را در پلتفرم های دیفای استیک کنید تا علاوه بر داشتن پول نقد برای مواقعی که فرصت های خوب خرید پیش می آید از سود حاصل از استیک کردن آن بهرمند شوید.

لازم به ذکر است که شما باید قبل از سبد چینی همه موارد مورد نیازی که در بالا توضیح داده شد اعم از (تحلیل بازار و شناخت بازار و…) را رعایت کنید سپس اقدام به سبد چینی کنید.

نمودار2

 ۲- استراتژی برابر

در این استراتژی شما باید بطور برابر بیت کوین و آلت کوین در سبد خود داشته باشید و مقداری هم سرمایه نقد برای موارد ضروری داشته باشید.

از مزایا این نوع سبد سرمایه گذاری میتوان به ریسک کم و بازدهی مناسب اشاره کرد. با نگه داری بیت کوین،ریسک خود را پوشش میدهید و با داشتن نسبت برابر آلتکوین در سبد خود از سود های آنچنانی بازار عقب نخواهید افتاد.

در اینجا ۴۵ درصد از سبد به بیت کوین اختصاص پیدا میکند و ۴۵ درصد دیگر به آلتکوین های مطرح و دارای پتانسیل زیاد که شامل نسبت برابر از (رمزارز های پلتفرمی،رمزارز های پرداخت،رمزارز های متاورس و وب ۳،نسبت کمی از میم کوین ها )و الباقی را بصورت پول نقد یا استیبل کوین در کیف پول خود نگه دارید یا آن را در پلتفرم های دیفای استیک کنید تا علاوه بر داشتن پول نقد برای مواقعی که فرصت های خوب خرید پیش می آید از سود حاصل از استیک کردن آن بهرمند شوید.

نمودار3

۳- استراتژی آلتکوین محور

در این استراتژی۷۰% سبد را به آلتکوین ها اختصاص میدهیم ۲۰% دیگر را به بیت کوین اختصاص میدهیم و الباقی را به صورت استیبل کوین و سرمایه نقد در کیف پول خود نگه دارید یا آن را در پلتفرم های دیفای استیک کنید تا علاوه بر داشتن پول نقد برای مواقعی که فرصت های خوب خرید پیش می آید از سود حاصل از استیک کردن آن بهرمند شوید.

از مزایای این سبد میتوان به بهرمند شدن هر چه بیشتر از سود آنچنانی آلتکوین ها اشاره کرد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ریسک این نوع سبد از همه موارد اشاره شده بیشتر است،پس باید بیشتر مراقب بود و از حد ضرر استفاده کرد.

در این استراتژی شما باید بیشتر سبد خود را به آلتکوین‌های ارزشمند که

۱-به لحاظ تکنولوژی قوی باشند

 ۲- اکوسیستم و پروژه‌های زیرمجموعه قدرتمندی داشته باشند اختصاص دهید

نمودار4

۴- استراتژی ترید

اگر علاقمند به ترید کردن در بازار رمزارز هستید بعد از یادگیری تمام مفاهیم مربوط به ترید فقط ۱ درصد از سرمایه سبد خود را به این بخش اختصاص دهید زیرا ترید کردن ریسک زیادی دارد که باید به هر نحو این ریسک را کم کرد.

سخن پایانی:مطالبی که در این مقاله گفته شد صرفا یک آموزش برای افرادی بود که قصد ورود به بازار کریپتو را دارند،قطعا هیچ الزامی در رعایت موارد فوق وجود ندارند،استراتژی های بالا فقط یک مثال بود از نحوه مدیریت سرمایه و سبد چینی،بی شک هزاران استراتژی برای سرمایه گذاری در این بازار بی انتها وجود دارد،شما باید بهترین رویکرد و استراتژی را در این بازار داشته باشید تا با کمترین ریسک بیشترین سود را عاید کنید.

دیدگاه شما

خبرنامه