نکات مهمی که هر روزه اولی باید بداند

تاریخ ارسال : 18 آوریل 2022 ساعت : 11:25 ق.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

1️⃣ هشت ساعت در طول شبانه روز بخوابید
خواب کافی در طول شبانه روز باعث می‌شود که بیدار شدن و سحری خوردن برای روزه اولی‌ها آسان‌تر شود و در طول روز دچار احساس ضعف نشوند.

2️⃣ کربوهیدرات پیچیده را بهتر است جایگزین قند کنید
برای رهایی از بی‌حالی در ماه رمضان مصرف قندهای ساده مثل قند و شکر را محدود و به جای آن از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند نان ،برنج و ماکارونی سبوس دار استفاده کنند.

3️⃣ آب حرف اول را می‌زند
روزه اولی‌ها، ممکن است بیشتر از بقیه افراد دچار تشنگی شوند، برای رفع این حالت شما باید در فاصله افطار تا سحر آب کافی را به بدن خود برسانید زیرا مصرف نکردن مایعات کافی به تعداد ۸ تا ۱۲ لیوان از مهم‌ترین عواملی است که علاوه بر تشنگی باعث بروز بی حالی در روزه داران می‌شود.

4️⃣ روزه بدون سحری ممنوع
از آن جایی که روزه اولی‌ ها در سن رشد هستند و بدن‌شان عادت به گرسنگی طولانی مدت ندارد، باید حتماً مصرف سحری را جدی بگیرند و آن را کامل بخورند زیرا در غیر این صورت در طی روز انرژی آن‌ها کاهش می‌یابد. روزه‌ اولی‌ها هنگام سحر، باید وعده‌ای مشابه ناهار را صرف کنند و حتماً سالاد یا سبزیجات را در وعده غذایی سحر بگنجانند زیرا به علت فیبر موجود در این مواد، فرد دیرتر تشنه می‌شود.

5️⃣ مغزی جات را یادتان نرود
مصرف انواع خشکبار می‌تواند نقش بسیاری در تامین انرژی بچه ها به خصوص آن‌هایی که ضعیف تر هستند، داشته باشد. روزه اولی ها باید مغزهای مختلف مثل پسته، بادام، فندق و نخود را همراه کمی شکر آسیاب کرده و در هنگام سحر یا افطاربخورند.

دیدگاه شما

خبرنامه