NFT زندگی عکاسان را تغییر می دهد

تاریخ ارسال : 28 مارس 2022 ساعت : 5:14 ب.ظ 0 نظر
Print Friendly, PDF & Email

NFT های عکاسی از زمان افزایش محبوبیت NFT هنر های تجسمی در سال گذشته به یک نقش ثانویه تنزل یافته اند، اما هنوز فرصتی برای هنرمندان حوزه عکاسی فراهم می کنند.

سال گذشته، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) جذابیت خود را برای کلکسیونرها، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نشان داده‌اند.

NFT ها به ویژه در دنیای هنر مورد توجه قرار گرفته اند

داشتن نسخه رسمی و منحصر به فرد یک اثر هنری بسیار ارزشمندتر از یک کپی یا تکراری است.

هنرمندانی که آثار هنری را به صورت زنجیره‌ای خلق و ذخیره می‌کنند، می‌توانند از این فناوری به‌عنوان اثبات مالکیت برای آثار خود استفاده کنند.

در میان انواع مختلف هنر برای استفاده از NFT ها، عکاسی نیز جایگاه خود را پیدا کرده است، اما ارزش آن برای هنرمندان و مصرف کنندگان چیست؟

اما NFTها هم به عنوان یک فناوری نوپا و در حال توسعه بدون محدودیت نیستند و محدودیت های خاص خود را دارند که هنرمندان باید به این موارد توجه داشته باشند.

بیشتر هنرمندان و سایر افراد در نیمه اول سال ۲۰۲۱ از طریق بازارهایی مانند OpenSea با NFT آشنا شدند.

اولین موج هنرمندانی که با این فناوری جدید آشنا شدند، رویکرد شخصی خود را برای جذب استعدادهای جدید دنبال کرده‌اند.

 توییتر و سرورهای Discord شبکه های اجتماعی های حیاتی برای تبلیغات NFT بود.

اهمیت کنترل محتوا

عکاسی میتواند منبع بیکرانی از محتوا را تولید ‌کند، و NFT ها ابزاری برای تسریع و دموکراتیزه کردن محتوا و در عین حال ارائه راه‌های جدید برای درآمدزایی از این منابع هستند.

مارشال شوتل، عکاس در یک مصاحبه گفت که چگونه Web2 برای هنرمندان مضر است.

شوتل در این مورد افزود:

نحوه ارائه آثار هنری تا حد زیادی توسط پلتفرم‌های موجود دیکته شده است، و با رشد و تکامل این فضا، برای ما به عنوان هنرمندان ضروری است که راه‌حل‌ها و گزینه‌های جدیدی را ارائه دهیم که چگونه می‌توانیم بهتر به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنیم و نیازهای آن‌ها را برآورده کنیم.

محتوایی که تازه منتشر میشود، دسترسی به آن در این مرحله به ظاهر غیرممکن است. من می‌خواهم محتوای من تا جایی که ممکن است در مکان‌های بیشتری باشد، تا زمانی که راه‌هایی برای درآمدزایی دارم.»

هنرمندان نمی توانند آزادانه هنر خود را از طریق کانال های سنتی توزیع کنند تا تأثیر مثبت سریع و مستقیم ایجاد کنند.

فناوری بلاک چین، از طریق NFTها، به هنرمندان این امکان را می دهد که شرایط خود را دوباره تعریف کنند، با توجه به ماهیت تراکنش هایی که در این فضا اتفاق می افتد همه چیز را شفاف تر می کند.

ان اف تی

تصدیق مالکیت معنوی

NFTها تک تک آثار هنری را با اثبات منشأ ارائه می‌کنند که برای بسیاری از هنرمندانی که تلاش می‌کنند مالکیت کامل آثار خود را پس بگیرند و هنر خود را به مخاطبان جدید گسترش دهند جذاب است.

با این حال، تفاوت جزئی بین منشأ و کپی رایت وجود دارد.

بسیاری از بازارهای NFT از یک طرح حراجی با سطوح مختلف نظارت پیروی می کنند. با این حال، این پلتفرم‌ها برای محافظت از حقوق مالکیت اقدامات بسیار کمی انجام می‌دهند. در برخی موارد، بازیگران بدی دیده شده اند که عکس ها را می دزدند و سپس از آنها NFT می سازند.

هیچ سناریوی در عمل وجود ندارد که در آن افراد محتوای دیگران را جعل یا تغییر کاربری ندهند. هم افراد و هم شرکت‌ها از تصاویر بدون مجوز در دنیای Web2 بدون داشتن عواقب اصلی استفاده می‌کنند  این برای هنر دیجیتال چیز جدیدی نیست.

کپی کردن هنر رمزنگاری از نظر فنی غیرممکن است، زیرا کپی یکسان از تصویر رمزنگاری شده نمی‌تواند اطلاعاتی را که NFT اثر هنری را تشکیل می‌دهد، ثبت کند.

فضای NFT فعلی جریان باز اطلاعات را ترویج می کند

 ارزش گذاری منشأ محتوای موجود در بلاک چین است. هنرمندان این فضا NFT های مرتبط با اصالت هنر ایجاد شده را تأیید می کنند، سپس می توانند در بازارهای مختلف بارگذاری شوند تا خریداران بالقوه را هدف قرار دهند.

بازنگری در استراتژی های بازاریابی

هر کسی که دوربین و اتصال به اینترنت دارد، فرصت مشابهی برای خلق آثار هنری و کسب درآمد از آن دارد. با حضور موج جدیدی از عکاسان حرفه ای و آماتور در این فضا، کار با کیفیت بیشتری در دسترس خواهد بود. آن دسته از عکاسانی که مایل به پذیرش درآمد حاشیه ای برای کار خود هستند، قیمت های کف را تعیین می کنند.

هنرمندان در اکوسیستم باید مخاطبان خود را درگیر نگه دارند

هنرمندان با اجازه دادن به افراد حاضر در فضا برای خواندن داستان، شنیدن کلمات و درک فرآیند، یک ارتباط عاطفی حیاتی برقرار می کنند.

الیز سوپس، عکاس و طراح گرافیک خودآموخته که با فروش آثارش به عنوان NFT در عرض ۱۰ ماه ۲۰۰۰۰۰ دلار به دست آورد گفت:

فشار زیادی روی من برای تغییر سبک خود به سمت طرح‌ها و تصاویر سه بعدی وجود دارد، اما من کاملاً مشتاق هستم برای ادامه دادن به خلق چیزی که دوست دارم.

عکس

اثر الیز سوپس

همانطور که کلکسیونر هنری NFT “6529” توصیف کرد، استعداد داشتن از نظر فنی یک عامل تفاوت مهم برای ایجاد مخاطب نخواهد بود. آن هنرمندانی که از میان جمعیت متمایز هستند، باید تجربیات به یاد ماندنی را خلق کنند.

یک مثال عالی از این ماجرا، داستان سلطان گوستاف الغزالی، دانشجوی ۲۲ ساله علوم کامپیوتر از سمارنگ اندونزی است. او نزدیک به ۱۰۰۰ عکس سلفی را به NFT تبدیل کرده و فروخت مجموعه او داستان سفر فارغ‌التحصیلی‌ اش بود. این مجموعه حجم کل تجارت ۳۹۷ اتر (ETH) را ایجاد کرد که در حال حاضر معادل بیش از ۱.۲ میلیون دلار است.

غلبه بر موانع تکنولوژیک

هنرمندان با وظیفه چالش برانگیز انتقال مجموعه ها و تصاویر فردی خود به فضای NFT روبرو هستند. روند شروع می تواند برای مبتدیان دلهره آور باشد، اما وعده درآمدزایی و حمایت مستقیم، انگیزه قدرتمندی است تا کاربران از تبدیل NFT نترسند.

همچنین الیز سوپس گفت:

«هیجان‌انگیزترین بخش در مورد NFT‌ها این است که هنر دیجیتالم را با چاپ مبادله نکنم. فکر می‌کنم هنر من روی یک صفحه نمایش بهتر به نظر می‌رسد.»

مکانیسم‌های ساخت NFT افراد را تشویق می‌کند تا به طور منظم با NFT عکاسی درگیر شوند و معنای خلق هنر را دوباره تعریف کنند.

یک رویکرد ترکیبی مانند کتاب عکس NFT “Morningstar” توسط Scheuttle روشی نوآورانه است که به پروژه ها ارزش می‌افزاید. او توضیح داد که NFTها ابزارهایی را در اختیار او قرار می‌دهند تا در ازای کارش درآمد عادلانه دریافت کند و در عین حال به رشد او به عنوان یک هنرمند کمک کند.

عکس 2

انسان های خلاق دائماً مرزهای آنچه را که فناوری می‌تواند به دست آورد جلوتر میبرند،تکنولوژی NFT میتوانند به افزایش خلاقیت در دنیای عکاسی منجر شود و زندگی افراد علاقمند به عکاسی را متحول کند،فقط نیاز به کمی خلاقیت دارد.

دیدگاه شما

خبرنامه